Giriş Tarihi: 4.11.2014

Oteller, 5 değil 'yeşil' yıldızlı olsun

Turizmde hedeflerine ulaşırken, doğal kaynakların kaybedilmemesi gerektiğini belirten İçöz, "Doğaya duyarlı tesislere yönelmeliyiz" dedi

Geçtiğimiz yıl 33 milyon 827 bin turisti ağırlayarak dünyada en çok turist çeken 6'ıncı ülke olmayı başaran Türkiye, 2023 yılında 63 milyon turisti ağırlamayı hedefliyor. Yaşar Üniversitesi Turizm Rehberliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Orhan İçöz, turizmde hedef büyüten Türkiye'nin, hem doğanın geleceği hem de su rezervlerinin azalma riskine karşı adımlar atması gerektiğini söyledi. Dünya turizminde, su ve enerji tasarrufu sağlayan, atıkları azaltan, bu sayede doğanın kirlenmesine engel olan 'Yeşil Otel' ya da 'Ekolojik Otel' adı verilen uygulamalara geçildiğini vurgulayan Prof. Dr. Orhan İçöz, Türkiye'de bu yönde atılan adımları değerlendirdi, "Türkiye'nin stratejik turizm planlamasına göre 2023 yılında, 63 milyon turist ve 86 milyar dolar dış turizm gelirine ulaşılması hedefleniyor. Dünya turizminde ilk 5'e oynayan Türkiye'nin bu hedeflere ulaşması için gerekli potansiyeli kuşkusuz var. Ancak bu hedeflere ulaşırken doğal kaynakların yitirilmemesi ve ekolojik dengenin bozulmaması da gerekli. Bunun için doğaya duyarlı turizm tesisleri şeklinde yapılaşmaya yönelmeli" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.