Çarşamba 10.12.2014

Geçit yok eziyet var

Çiğli'de 8780/11 sokak ile 8782 sokak arasındaki bağlantı, dört yıl önce tren hattı geçtiği için kesildi. En yakın geçit 1 kilometre uzakta olduğu için vatandaşlar, dere yatağını kullanarak karşıya geçiyor

İzmir'in Çiğli ilçesinde 8780/11 sokak ile 8782 sokak civarında yaşayanların, bir geçit yapılamadığı için çektiği eziyete yerel yöneticiler dört yıldır çözüm üretemiyor. 2010 yılında söz konusu sokakların bağlantısı İZBAN'ın tren hattının devreye alınması nedeniyle kesildi. Bir geçitle yaya ulaşımının eskisi gibi sağlanması konusunda adım atılmaması, en yakın geçidin de 1 kilometre uzakta olması yüzünden müşkül durumda kalan vatandaşlar, çare olarak, dere yatağını alt geçit gibi kullanmaya başladı. Günde ortalama 4 bin kişi, Ata Sanayi Sitesi ile Anadolu Caddesi arasında, bu dere yatağını kullanarak, "Türkiye'nin üçüncü büyük şehri ve batıya açılan penceresi" sıfatlarını taşıyan İzmir'e yakışmayan, ilkel koşullarda yaya ulaşımını sağlıyor. Yağışlı havalarda dere yatağı suyla dolunca bu imkan da ortadan kalkıyor. Ayrıca bebekli kadınlar, yaşlılar ve engelliler hiçbir şekilde bu ilkel geçidi kullanamıyor. Çiğli Devlet Hastanesi'nin Mart 2015'te hizmete girmesiyle bölgede ortalama yaya trafiğinin günlük 15 bine yükselmesi bekleniyor.Vatandaşların, yaşanan çağdışı manzaraların modern bir geçit inşa edilerek ortadan kaldırılabileceğine dikkat çekerek, bu basit çözümün yıllardır hayata geçirilememesindern yakınıyor

BU İŞKENCE BİTSİN
52 yaşındaki Mehmet Açık, "Türkiye'nin 3. büyük şehri İzmir'e yakışmıyor dere yatağının geçit olarak kulanılması. Yağışlı havalarda burayı da kullanamıyoruz. Yağmur altında ıslanarak 1 kilometre yürüyoruz. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nden modern bir geçit istiyoruz. Bu işkence bitsin" diye konuştu. 56 yaşındaki SGK emeklisi Mehmet Emin Melen "Buradan geçerken zorlanıyoruz. İki merdiven kullandıktan sonra derenin içinden yürüyoruz. Biz alıştık ama bu geçidi ilk kez görenler çok şaşırıyor" dedi. 53 yaşındaki 2 çocuk annesi Fadime Kıvci, "Yağmurlu havalarda bu geçidi kullandığımız zaman ayaklarımız ıslanıyor. Buradan küçük çocuklar da geçiyor. Onlar için yağışlı havalarda bu geçit çok tehlikeli oluyor. Çocuklardan biri suya kapılıp ölebilir" şeklinde tehlikeye dikkat çekti.

KORKUYORUZ
Evli 2 çocuk annesi Gülsün Azmanoğlu, "Derenin çok ilkel olmasının yanı sıra üzerimizden tren geçince panik yaşıyorum. Korkutucu oluyor. Ayrıca geçit çok güvensiz. Karşıdan biri gelince çok korkuyorum" diye tepkisini belirtti. İnşaat işçisi 32 yaşındaki Cemal Alıcı ise, "Ben devamlı bu geçidi kullanıyorum. Yağmur yağdığı zaman 1 kilometre yürümektense paçalarım sıvayıp dereden geçiyorum" dedi.

BU MU REVA GÖRÜLÜYOR?

AK Parti Çiğli İlçe Başkanı Özgür Kaner ise "21. yüzyılda çağdaş ve yaşanacak İzmir diyoruz. Çiğlilere uygun görülen alt geçit bu mu? Yağışlı havalarda insanlar burayı kullanamıyor. Ya da ayaklarını derenin içine sokup geçiyorlar. Ata Sanayi Sitesi'ne geçmek için insanlar bu geçidi kullanıyor. Çiğli Belediyesi 'yaya geçidini İzmir Büyükşehir Belediyesi yapacak' diyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi ise, '700 metrelik yol yapacağım. İZBAN ile ilgili bir çalışmam yok' diyor. Vatandaşın derdini yok sayıyorlar" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.