Cuma 02.01.2015

'Y' ve 'Z' kuşağını anlayan kazanacak

Türkiye nüfusunun yüzde 35'ini oluşturan 1980-1999 yılları arası doğumlu Y kuşağı ile yüzde 23'ünü oluşturan 2000 yılı ve sonrası doğumlu Z kuşağı, kısa bir zaman içinde çalışma hayatını şekillendirecek

Bir tarafta sürekli öğrenmeye açık olmalarına karşın iş sadakatleri genellikle düşük Y kuşağı, diğer tarafta ise oyunlarından çabuk vazgeçebilen ve ilgilerini kısa süreyle tutabilen Z kuşağı. 77 milyonluk Türkiye nüfusunun yüzde 35'ini oluşturan 1980-1999 yılları arası doğumlu Y kuşağı ile nüfusun yüzde 23'ünü oluşturan 2000 yılı ve sonrası doğumlu Z kuşağı, kısa bir zaman içinde çalışanların büyük yüzdesini oluşturacak. Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özlem Aşman Alikılıç, "10-20 sene önceki çalışma mantığı ile günümüzün çalışma mantığı aynı değil. Artık işi yapanlar değişiyor. İşverenlerin, yeni nesil ve onların nasıl yönetilmesi gerektiği konusunda bilgilenmeleri şart. Aksi takdirde çalışanlarından istedikleri verimi almaları mümkün olmayacak" dedi.

ADAPTASYON ZORLAŞIYOR

Alikılıç, gerçekçi, kanaatkar ve çalışkan kuşak olarak bilinen 1979 yılı öncesi doğumlu X kuşağının aksine sabırsız, rutinlerden hoşlanmayan ve özgürlüklerine düşkün Y kuşağının temsilcilerinin iş dünyasının mevzilerini yavaş yavaş ele geçirmeye başladığını anlatan Alikılıç, "Kuşak çatışmalarının temelinde ise kuşakları tanımamak yatıyor. Pek çok işveren Y ve Z kuşağının farklı özelliklerinden çok haberdar değil. Zannediyorlar ki kendileri bir iş ortamına nasıl adapte oldularsa, diğer kuşağın temsilcileri de öyle adapte olurlar" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.