Pazar 04.01.2015

Aziz bey'in 301 inadı

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin yaptırdığı gemilerden dördüncüsü olan Soma'nın akıbeti de diğer üçü gibi uzun süre kızakta bekletilmek oldu. Gecikmeye bu kez sonradan isim değişikliği yol açtı

Körfez içi ulaşımda kullanılmak üzere Yalova'daki Özata Tersaneciliğe imal ettirilen gemilerden dördüncüsü olan "Soma" da kendisinden önceki üç gemi gibi zamanında seferlere başlatılamadı. 11 Kasım'da Yalova'dan İzmir'e getirilen "Soma" isimli yolcu vapuru son anda isminin değiştirilmesine karar verildiği için 49 gündür kızakta beketiliyor. İlk vapur Çakabey'in 86 gün, ikinci vapur 9 Eylül'ün yaklaşık 1 ay, üçüncü vapur Atatürk 1881'in ise şartnameye uygun imal edilmediği gerekçesi ile 2 ayı aşkın bir süre sefere çıkabilmek için bekletilmesinin ardından Soma'nın da 49 gündür Üçkuyular Vapur İskelesi'nde bekletilmesi, "Ber gemi de zamanında seferlere başlamayacak mı" sorusunu akıllara getirdi. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Yalova'da imal ettirdiği vapurlarla ilgili bir çok bilinmeyeni, belgeli haberleriyle kent gündemine taşıyan Egeli Sabah, dördüncü vapurun gecikmesinin sebebini de ortaya çıkardı. Soma'da 301 madencinin şehit olmasıyla sonuçlanan facianın ardından Büyükşehir Belediyesi, iş kazalarıyla ilgili farkındalık yaratmak ve yaşanan faciayı unutturmamak amacıyla Yalova'da Özata Tersanesi'nde imal edilen 4. vapurun adını "Soma" olarak belirledi. Geminin tüm evrakları bu isme göre düzenlendi. Hatta vapurun klas ve denize elverişlilik belgeleri de bu isme göre alındı. Vapur 11 Kasım'da Yalova'dan İzmir'e getirildi.

SON DAKİKA DEĞİŞİKLİĞİ
İzmir Büyükşehir Belediyesi, geçtiği bültenle vapurun kısa sürede seferlere başlayacağını duyurdu. Vapur tam seferlere başlayacakken Büyükşehir Belediyesi son dakikada vapurun ismini "Soma 301"olarak değiştirme kararı alınca tüm prosedürün sil baştan ele alınması gerekti. Vapurun ismi değişince sefere çıkabilmesi için o güne kadar düzenlenen tüm evrakın değişmesi kaçınılmaz oldu. Büyükşehir Belediyesi ile İstanbul Liman Başkanlığı arasındaki yazışmalar uzayınca milyonlarca liraya malolan "Soma 301" gemisinin de sefere çıkması diğer üç vapur gibi adeta yılan hikayesine döndü. İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri herhangi bir terslik olmaması halinde yeni vapurun önümüzdeki hafta içinde seferlere başlayabileceğini duyursa da son dakika değişikliği yüzünden geminin 49 gün boyunca sefere bir türlü çıkamaması skandal olarak nitelendirildi.

ALIŞKANLIĞA DÖNÜŞTÜ
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin adeta alışkanlığı haline gelen "son dakika değişiklikleri" ya da "unutkanlıklarının" bazıları şöyle: -Gaziemir'deki yeni fuar alanı inşaatının tam ortasından geçen yüksek gerilim hattının deplasesi proje aşamasında atlandı. - Konak ve Karşıyaka tramvaylarını ihale eden Büyükşehir Belediyesi yaklaşık 6 ay önce firmaya yer teslimi yaptı. Ancak bir türlü inşaat başlamadı. Büyükşehir Belediyesi yer tesliminin ardından projede güzergah değişikliğine giderek Mustafakemal Sahil Bulvarı'ndan geçen tramvay hattını, Mithatpaşa Caddesi'ne aldı. Meslek odaları duruma tepki gösterdi. -Hizmet binası olarak kiralan Akdemir Plaza'da tadilat işlemine aylar sonra başlandığı için her ay boşu boşuna 175 bin lira kira ödenmesine devam ediliyor. -Metroda yangın algılama söndürme sistemini unutan Büyükşehir, sonradan bunun için ihale yaptı. Bu kez de "yaklaşık bedel" 3 milyon lira yanlış hesaplanınca, önemli bir eksiğin ortadan kaldırılması aylar sonraya sarktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.