Çarşamba 07.01.2015

PAÜ hızla büyüyor

4 yıllık dönemleri boyunca 'dünya üniversitesi' olma yolunda çalışmalar yaptıklarını belirten PAÜ Rektörü Prof. Dr. Hüseyin Bağcı, "2015, başarılarımızın konuşulduğu yıl olacak" dedi

Ülkemiz üniversitelerinde bilimselleğin kökleşmesi ve bilimsel geleneklerin kurumsallaşması için, üniversite rektörlerinin yaptıkları büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda Pamukkale Üniversitesi (PAÜ) Rektörlüğü'ne yaklaşık 4 yıl önce atanan ve kurumunun kısa sürede büyük gelişme kaydetmesini sağlayan Prof. Dr. Hüseyin Bağcı'ya bugüne kadar yaptıklarını ve geleceğe dönük planlarını sorduk. 4 yıl gibi kısa bir sürede PAÜ'yü Türkiye'nin ilk 20-25 üniversitesi arasına sokmayı başaran Prof. Dr. Bağcı, fakülte sayısını 6'dan 14'e çıkardıklarını 30 bin olan öğrenci sayılarının 50 bine ulaştığını, yılda ortalama 8 bin mezun verdiklerini dile getirdi. Özellikle arkeolojide Türkiye birincisi olduklarını, Uluslararası Arkeolojik Bilimler Enstitüsü'nün açılmasının tamamlanmak üzere olduklarını da belirtti. Türkiye'nin son 10 yılda kat ettiği yol dikkate alındığında, yapılan hizmet yarışına 2023 vizyonuna katkı koyma adına 4 yıllık dönemlerinde destek verdiklerini, çalışmalarının amacının bu olduğunun da altını çizen Prof. Dr. Bağcı, PAÜ'yü 'dünya üniversitesi' yapma hedefi doğrultusunda üniversite- sanayi işbirliğini de sözden öze, söylemden, eyleme taşıma gayreti içinde olduklarını ifade etti.
"DOĞRU YOLDA İLERLİYORUZ"
PAÜ'nün uluslararası üniversite olmasıyla ilgili olarak bilgi veren Prof. Dr. Bağcı, "2011-2012 Eğitim ve Öğretim Yılı Mezuniyet Töreni'nde hedefimizin 'Uluslararası Üniversite', 'Dünya Üniversitesi' olmak olduğunu belirtmiştim. Bu çerçevede öğrenci, öğretim üyesi ve personel hareketliliği, AKTS ve Diploma Eki etiketlerinin birlikte alınması, 70 ülke ile 100'ün üstünde ikili antlaşmaların yapılması, mevlana programı, ortak araştırma projeleri, yurt dışından öğrenci kabulü, Erasmus ve Leonardo programlarında AB'nin 3600 üniversite arasında ilk 100 üniversite arasına girilmesi, girişimci üniversiteler kategorisinde ilk 50 üniversite arasında olunması, seçimlik dersler, yan dal uygulamaları, çift ana dal uygulaması, sertifika ve eğitim programlarındaki artış, dünya üniversitesi olmamızın göstergeleridir" dedi. Dünya üniversitesi konumuna gelen Pamukkale Üniversitesi'nin 3. nesil bir üniversite olduğunu söyleyen Prof. Dr. Bağcı, "3. nesil üniversite yolunda bir ara kesit olarak Teknokent'i kullandık ve 3 yıl içinde büyük bir gelişim gösterdik" diye konuştu. Teknokent'in dikkati çeken bir odak noktası ve prestij merkezi olduğunu ifade eden Bağcı, şöyle devam etti, "3 yıl boyunca girişimci üniversiteler listesinde hep ilk 50' de yer aldık. Bundan sonra 3.2 milyar dolarlık bir ihracatı olan şehrin dinamiklerine uygun hareketle yola çıkarak Teknokent'e birtakım yenilikler yapıyoruz. Burada görev alan 78 firma, yakında 100'e çıkacak. Önümüzdeki yıllarda bilgiyi ekonomiye ve paraya dönüştürmek noktasındaki çabalarımız ve kat edeceğimiz mesafeyi kısaltmak için TUBİTAK 2014 Teknoloji Transfer Ofisi desteğini almış bulunmaktayız. 2015, başarılarımızın yılı olacak."
"CİROMUZ 13 MİLYON OLDU"
2015 yılında üniversite hastaneleri bünyesinde 5 ayrı branş hastanesinden oluşan bir hastaneler kompleksi planladıklarını dile getiren Prof. Dr. Hüseyin Bağcı, "Pamukkale Üniversitesi Hastaneleri'nin 2011 yılı başında 5 milyon lira olarak devraldığımız aylık cirosu, dengeli bütçe yaparak 13 milyon liraya çıkmıştır" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.