Perşembe 15.01.2015

Türk balıkları dünya sofralarını süslüyor

Türk Su ürünleri sektörü hem iç piyasada, hem de ihracatta başarıdan başarıya koşuyor. "Haftada iki gün balık, yaşam boyu sağlık" sloganıyla Türkiye'de kişi başı 8 kg. seviyesinde olan balık tüketimini 15 kg'a çıkarmak için çaba gösteren Türk su ürünleri sektörü, son 14 yılda ihracatını yaklaşık 12 kat artırarak 60 milyon dolardan 693 milyon dolara çıkardı. Bu artışta THY'nin direkt uçtuğu ülke sayısının çoğalması etkili oldu. Avrupa'da üretilen levrek balığının yüzde 40-45'i Türkiye'de üretilir konuma geldi. Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği tarafından Çeşme'de düzenlenen II. Su Ürünleri Sektör Toplantısı'nda konuşan Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, sektörün öneminin her geçen gün daha da arttığını, hem yetiştiricilik ve hem de ihracat yönünden, pazar payının arttığını, sektörün 2000 yılında 60 milyon dolar olan ihracatının 2014 yılı sonunda 693 Milyon dolara yükseldiğini, son yıllarda Türk Hava Yolları (THY)'nın direkt uçuş yaptığı hatlarda ihracatta ciddi gelişim yaşandığını, Avrupa'daki levrek üretiminin yüzde 40-45'lik kısmının ülkemizde gerçekleştirildiğini, Türk çipurası ve levreğinin zengin Omega 3 deposu olduğu için dünyada yoğun talep gördüğünü kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.