Cuma 30.01.2015

Gelinlik ve damatlıkta dünya markası İzmir

Ege Giyim Sanayicileri Derneği (EGSD) Başkanı Mukadder Özden, İzmir'in gelinlik üretiminin merkezi olduğunu, hazır giyimin diğer alanlarındaki ihracat artışına paralel olarak abiye, gelinlik ve damatlık ihracatının da arttığını söyledi

Hazır giyim sektörü içinde düğün ve özel günlere hitap eden gelinlik, damatlık ve abiye ürünlerinde ihracat, Ortadoğu'daki savaşlar ve Avrupa'daki krize rağmen artıyor. Sektörün başkenti sayılan İzmir'deki 150'ye yakın firma, 65 ülkeye gelinlik gönderiyor. Avrupa'nın en önemli gelinlik, damatlık ve abiye fuarı olan IF Wedding Fashion Fuarı, bu yıl 4-7 Şubatta 9'uncu kez kapılarını açacak. Moda ve hazır giyim sektörünün önde gelen markalarından temsilcilerin katılımının beklendiği fuarda 174 firmanın tasarımlarını sergileyeceği belirtiliyor. Fuarın organizatörleri arasında yer alan Ege Giyim Sanayicileri Derneği'nin (EGSD) Başkanı Mukadder Özden, İzmir'in gelinlik üretiminin merkezi olduğunu, hazır giyimin diğer alanlarındaki ihracat artışına paralel olarak gelinlik ve damatlık ihracatlarının da zaman içinde arttığını 9 yıl önce düzenlenmeye başlanan IF Wedding fuarıyla da sektörün kaderinin değiştiğini anlattı.

BİRİM BAŞI 100 DOLAR

Geçmişte Almanya ve bir kaç komşu ülkeyle sınırlı olan ihracatın artık dünyaya yayıldığını, Orta Afrika'dan ABD'ye yayılan bir coğrafyaya ürün tasarlamaya başladıklarını söyleyen Özden, şu bilgileri verdi: "Gelinlik, abiye ve damatlık konusunda marka değeri olarak dünyada çok iyi bir noktadayız. İhracat performansı hazır giyimde her yıl yüzde 7-10 oranında artıyor. Gelinlik konusunda da benzer oranlarda bir gelişim sözkonusu. Bu işi basit ürünlerle öğrenmeye başladık ve giderek katma değeri yüksek ürünlere yöneldik. Birim başına katma değerimiz arttı. Gelinlikle de kilogram başına ihracat değerimiz 100 doların üzerine çıktı. İzmir'de 15'i büyük çaplı olmak üzere 150'ye yakın firmamız üretim yapıyor. Geçmişte Avrupa ülkelerinden kendilerine gönderilen koleksiyonları fason olarak dikerek ihracat yapan bu firmalar bugün artık satışlarının çok büyük kısmını kendi tasarımlarıyla yapar hale geldi. Gelinlikte modayı belirleyen bir ülke olma yolunda ilerliyoruz. Hedefimiz fuarın sağladığı avantajı iyi değerlendirerek İtalya ve Fransa gibi ülkeleri yakalamak."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.