Perşembe 12.02.2015

ODTÜ'nün raporu var nesi bilimsel değil!

Büyükşehir Belediyesi, yakınlarına metroya binmemesini söyleyen Özfatura'ya "Açıklamaları bilimsel temele oturmuyor" dedi. Oysa ki, tehlikelere dikkat çeken ODTÜ raporunu aylar önce duyurmuştuk

Eski belediye başkanlarından Burhan Özfatura'nın, İzmir Metrosu Üçyol-Üçkuyular hattına ilişkin dile getirdiği endişelerin Egeli Sabah'ta yayımlanmasının ardından İzmir Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamada söz konusu görüşlerin "hiç bir bilimsel temele oturmadığı" savunuldu. Özfatura'nın "Kendi çoluk çocuğuma 'metronun Üçyol'dan Üçkuyular'a kadar olan kısmına binmeyin' diyorum. Şakır şakır sular akıyor. Üçyol-Üçkuyular hattında hem zemin etütleri hem de uygulanan mantolama konusunda ciddi tereddütlerim var" şeklindeki sözleri üzerine, İzmir Büyükşehir Belediyesi şu açıklamayı yaptı: "Üçyol-F.Altay (Üçkuyular) istasyonları arasındaki 5,5 km.'lik güzergahı kapsayan 2. Kısım Metro hattı, tıpkı daha önce işletmeye açılan 1. Kısım'da olduğu gibi, sorunsuz bir şekilde hizmet vermekte ve vatandaşlarımızı endişeye düşürecek herhangi bir olumsuzluk bulunmamaktadır."

RİSKLERE DİKKAT ÇEKTİ

Oysa geçen yıl temmuz ayında açılan İzmir Metrosu'nu Üçyol-Üçkuyalar hattına ilişkin ODTÜ raporuna ulaşan Egeli Sabah, hattaki risklere dikkat çeken Doç. Dr. Erdem Canbay'ın çalışmasını kamuoyuna duyurmuştu. ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Canbay'ın hazırladığı ve İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından sır gibi saklanan raporda, tünellerin inşasına ilişkin hesaplamaların hatalı yapıldığı, proje çizilirken su basıncı ve depremselliğin göz ardı edildiği, bunun sonucu olarak 3 Mayıs 2011'de ve 18 Temmuz 2012'de, metro tünelinde yırtılma meydana geldiği belirtiliyor. Doç. Dr. Erdem Canbay, tünelle ilgili çekincelerini ifade etmek için 5 Haziran 2012'de İzmir'e geldi. Fakat Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu da Raylı Sistemlerden Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Raif Canbek de Canbay ile toplantıya katılmadı. Bunun üzerine Canbay, görüşlerini kaleme aldı. Yüklenici firma Öztaş Genel Müdürü Ahmet Öztek de, Canbay'ın konuya ilişkin görüşlerini İzmir 18. Noteri kanalıyla 6 Haziran 2012'de, Kocaoğlu'na, Raylı Sistem Daire Başkanlığı'na ve müşavir firma STFA-Semaly S.A.O.G'ye gönderdi. Görüş yazısında Hollandalı DHV firmasına hazırlatılan raporun sadece hidrojeolojik olarak hasarlara odaklandığına dikkat çeken Canbay, raporda statik ve betonarme açısından durumun gözardı edildiğini iddia etti. Doç. Dr. Erdem Canbay tarafından hazırlanan yazıda tünel üzerinde meydana gelen çatlaklara dikkat çekilerek, "Her gün binlerce kişinin taşınacağı bu kadar hassas bir sistemin her an çatlama olasılığı olan invertlerin üzerine oturduğunu bilmek ve bir önlem almamak tabiri caiz ise cinayettir" denildi. Bu rapora rağmen İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkililerinin, Özfatura'nın açıklamalarının "bilimsel temele oturmadığı" yönündeki savunması şaşkınlığa yol açtı. Burhan Özfatura ise, Büyükşehir'e cevap vermek istemediğini belirtti, "Ben en azından bu bölgeye dikkat çektim diye düşünüyorum. Dedim-dedi ile tartışmak istemiyorum. Benim dönemimde ÜçyolÜçkuyular Hattı'ndaki gibi bir su problemi yaşanmadı" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.