Giriş Tarihi: 24.3.2015

'Sözcü' tartışması

Ankara'da İzmir'in taleplerini aktaracak sözcü için İTO Başkanı Ekrem Demirtaş ve EBSO Başkanı Ender Yorgancılar'ın ayrı ayrı toplantı tertiplemesine oda başkanları tepki gösterdi

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin (TOBB) 7 Nisan'da düzenleyeceği ekonomi şurasında iş dünyası, sorunlarını dile getirerek, taleplerini seçim öncesi bir kez daha Başbakan Ahmet Davutoğlu'na aktaracak. Toplantıda İzmir'in sorunlarını dile getirecek konuşmacıyı belirlemek amacıyla yapılacak seçim için; Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) ve İzmir Ticaret Odası (İTO) ilçe odaların başkanlarına bir gün arayla davetiye gönderdi. Geçtiğimiz yıl İzmir ve Ege Bölgesi'nin sunumunu gerçekleştiren İzmir Ticaret Borsası Başkanı Işınsu Kestelli, konunun kendi aralarında halledilebileceğini belirtti, "Bir sorun çıkacağını düşünmüyorum. iki ayrı toplantıdan bir ortak sonuç çıkarılacağını umuyorum. Burada bir seçim yok. Ortak bir gürüş sonucu geçtiğimiz yıl ben seçilmiştim. Bu yılda o şekilde olacağını düşünüyorum" diye konuştu. Başbakan'a İzmir'in taleplerini aktaracak 'sözcü' seçimi için İTO Başkanı Demirtaş ve EBSO Başkanı Yorgancıları'ın ayrı ayrı toplantı tertiplemesi ilçe oda başkanları tarafından farklı yorumlandı. Torbalı Ticaret Odası Başkanı (TTO) Abdulvahap Olgun, tepki gösterip "Her iki davete de katılamayacağım" dedi. Oda başkanları, görüşlerini şöyle ifade etti:
TTO Başkanı Abdulvahap Olgun: Birlikte rahmet, ayrılıkta azap vardır. Bu işte ayrılık var, ben bu işte yokum. Her iki toplantıya da katılmayacağım. 7 ilçenin başkanı olarak bir haftadır bu işin içinden çıkamıyoruz. Bize figüran muamelesi çekilmesi doğru değil. Her iki başkanımıza saygım sonsuz ama bu kavga İzmir'in imajına zarar veriyor. Ege'ye öncülük etmesi gereken İzmir kendi iç çekişmeleri ile enerjisini tüketmemeli. Bize ağabeylik yapması gereken büyük başkanlar, bizden ayrılığın değirmenine su taşımamızı istiyor.
Tire Ticaret Odası Başkanı Hüseyin Çağkınoğlu: İzmir'in sorunları son derece ağır. İzmir, sorunlarını anlatmak için yakaladığı fırsatı iyi değerlendirmeli. Bu şekilde davranmanın bir anlamı yok. Her konuda ayrımcılık hoş bir tutum değil. Tek yumruk, tek yürek olmaya ihtiyacımız var. Tire Ticaret Odası olarak bu tür tartışmalardan rahatsızlık duyuyoruz. Diğer odalarında mutlu olduğunu söylemek mümkün değil. Ortada bir sorun varsa birlikte hareket edilerek, çözülmeli.
Menemen Ticaret Odası Başkanı Yılmaz Güral: Aslında sorun kimin konuşacağında değil, sorunun doğru aktarılmasında. Bence sorunun içimizden biri tarafından devlet büyüklerimize içerik olarak en açık şekilde aktarılmasından daha önemli bir şey yok. Gönlüm tabii ki, 75 bin üyesi bulunan İZTO tarafından sunulmasından yana.
Bergama Ticaret Odası Başkanı Fikret Ürper: Kimin konuşacağı tartışması, dışarıya karşı hoş bir görüntü vermiyor. Hükümetin üst düzey temsilcilerinin önünde, İzmir'in sorunlarının çözümü hak ettiğine inandıracak bir sunum yapılması önemli. Bunu kimin yaptığı değil, nasıl yaptığı üzerinde durmak gerekir. Hepimizin mutabık kalabileceğimiz bir metinle sorunlarımızı aktarmak temel düşünce olmalı.
Aliağa Ticaret odası Başkanı Adnan Saka: Kurumların gelenek ve göreneklerinde kendilerine göre görevlendirildiği konular vardır. Odalar birliği kime görev verecekse onu belirtir. Yazısında da organizasyon sahibi şu kurumdur der. Burada ticaret odalarının sorularını toplayacak ve belirten olacak kurum ticaret odalarıdır. Bu kapsamda doğal olarak tahmini görevlendirme Ekrem Demirtaş'ın olacaktır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.