Giriş Tarihi: 7.6.2015

Çile İzmirim çile

Büyükşehir'in 'İzmirim Kart' değişikliği konusundaki beceriksizliği vatandaşa kesildi. Kartlarına aktivasyon yapmaları istenen vatandaşlar, uzun süre kuyrukta bekledi, bazı yerlerde arbede çıktı

İzmir'de toplu ulaşımda kullanılan elektronik ücret toplama sistemindeki problem aradan 6 gün geçmesine rağmen tam anlamıyla çözülemedi. Görevliler vatandaşlardan önce kartlarına aktivasyon yapmalarını, daha sonra da bakiye yüklemelerini istedi. Ancak bazı İZBAN duraklarında aktivasyon ve yükleme yapan sadece bir görevli olunca uzun kuyruklar oluştu. İZBAN'ı kullanmak için yarım saat ile bir saat arasında kartlarına aktivasyon ve yükleme yapmak için bekleyen İzmirliler yaşadıkları bu duruma isyan etti. Yaşanan bu durum nedeniyle İZBAN Salhane İstasyonu'nda bir vatandaş ile güvenlik görevlisi yumruk yumruğa kavga etti. Kavga sırasında tüm güvenlik görevlileri olaya müdahale edince, bu engameden yararlanan vatandaşlar kuyruğu terk edip turnikelerden kart basmadan geçip trene bindi. Yaşanan bu durum nedeniyle 'Kentkart'tan İzmirimkart'a geçişte yaşanan krizin cezası vatandaşa kesildi' yorumları yapıldı.
6 GÜNDÜR SORUN SÜRÜYOR
Yaklaşık 6 gündür devam eden kriz nedeniyle yaklaşık 10 milyon lira kamu zararının oluştuğu tahmin ediliyor. Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşımda kullanılan elektronik ücret toplama sisteminin şifre ve kodlarını değiştirerek devir işlemlerini 'kilitlemeye' çalıştığı iddiasıyla Kentkart A.Ş. hakkında suç duyurusunda bulundu. Kentkart A.Ş. 28-29 Mayıs tarihlerinde sistemle ilgili teknik detay ve şifrelerini idare yetkililerine tutanak ile teslim edildiğini vurgulayarak "şifrelerin Kentkart tarafından değiştirildiği" iddiası tamamen yanlış ve asılsız olduğunu açıkladı. Belediye yetkililerinin 'siber polis, şifre değişikliğini tespit etti' açıklamasının asılsız olduğunu Egeli Sabah ortaya çıkardı. Büyükşehir Belediyesi yetkililerinin, polise incelenmesi gereken elektronik ücret toplama sistemi veri tabanını müsait olmadıkları gerekçesiyle vermedikleri için herhangi bir tespitin yapılmadığı öğrenildi.
YUMRUKLAR KONUŞTU
Şu anda vatandaşların kullandığı elektronik kartları validatörlerin tanımaması nedeniyle İZBAN ve metroda kurulan noktalarda aktivasyon yaptırmaları isteniyor. Bazı vatandaşların kartlarının üzerindeki numara silinmiş olduğundan aktive edilemiyor. Bu nedenle Konak'taki merkeze gidip kartlarını yenilemeleri isteniyor. Kriz devam edince İZBAN, Metro ve belediye otobüslerine birçok yerde ücretsiz binişler yapılıyor. İzmir'de toplu ulaşımda kullanılan elektronik ücret toplama sistemindeki problemin cezası vatandaşa çıktı. Görevliler toplu ulaşım araçlarını kullanmak isteyen vatandaşlardan önce kartlarına aktivasyon yapmalarını, daha sonra da bakiye yüklemelerini istedi. Ancak bazı İZBAN duraklarında aktivasyon ve yükleme yapan sadece bir görevli olunca uzun kuyruklar oluştu. İZBAN'ı kullanmak için yarım saat ile bir saat arasında kartlarına aktivasyon ve yükleme yapmak için bekleyen vatandaşlar yaşadıkları bu duruma isyan etti. Yaşanan bu durum nedeniyle İZBAN Salhane İstasyonu'nda bir vatandaş ile güvenlik görevlisi yumruk yumruğa kavga etti. Kavga sırasında tüm güvenlik görevlileri olaya müdahale edince, bu engameden yararlanan vatandaşlar kuyruğu terk edip turnikelerden kart basmadan geçip trene bindi.
KARTEK'TEN AÇIKLAMA
İzmir'in ulaşım ihalesini kazanan Kartek yetkilileri, "ESHOT şartnamede belirtilen sistem bileşenlerini alamadığı için bize de teslim edemedi. Kamunun zarar görmemesi ve İzmir halkının mağdur olmaması için ekimiz ve ESHOT büyük bir gayret içerisine girdik. Fakat işletim ihalesi olan bu süreç teknolojik bir çaba haline dönüştüğü için bir takım sorunlar oluştu. Bu sorunların çözümü için azami çaba sarf ediyoruz" dediler.
YAŞLILAR DA BEKLETİLMİŞTİ
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 65 yaş üstündeki vatandaşlar için 7 ay önce başlattığı elektronik kart uygulaması eziyete dönüşmüştü. İzmir'de daha önce sadece kimliklerini göstererek otobüs, metro ve vapura binen yaşlılar, elektronik kart sahibi olabilmek için Konak Katlı Otopark altı, Karşıyaka Vapur İskelesi, Bornova Metro Durağı gibi kartların verildiği şubelere akın etmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.