Cuma 12.06.2015

Kağıt bilet geldi ama kaos bitmedi

İzmir'de arapsaçına dönen kent içi ulaşımda geçici çözüm olarak 16 yıl önce terk edilen kağıt bile uygulamasına dönüldü. Ancak vatandaşın çilesi sürüyor

Elektronik ücret toplama sisteminde 1 Haziran'dan beri bir türlü giderilemeyen krizi geçici olarak çözmek ve ücretsiz binişleri engellemek için 90'lı yıllara dönerek, kağıt bilet uygulamasına geçen İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin bu hamlesi de sonuç getirmedi. Sistem kartını okumadığı için kağıt biletle toplu ulaşım araçlarına binenler belediyenin başlattığı 90 dakika uygulamasından da yararlanamadı. Mevcut elektronik kartlarını yeni sisteme uyumlu hale getiremeyen ve yeterli dolum noktası bulunmadığı için kartına bakiye yükleyemeyen İzmirliler, gişelerde ve otobüste satılan kağıt biletleri almak zorunda kaldı. Kağıt bilet uygulaması, başlamasına saatler kala açıklandığı için vatandaşların büyük bölümü durumu sabah öğrendi. Dolayısıyla peronlara giriş turnikelerinde sorunlar yaşandı. Kağıt bilet uygulamasının başladığından habersiz olan İzmirliler vadilatörler kartlarını okumayınca görevlilerin uyarısı ile bilet gişelerine yönlendirildi. Bir an önce işine gitmek isteyen vatandaşlar karmaşa nedeniyle büyük sıkıntı yaşadı.
KUYRUKLAR OLUŞTU

Vatandaşlar metro istasyonlarında kart aktivasyonu için uzun kuyruklar oluştururken buna bir de bilet kuyruğu eklendi. Özellikle belediye otobüslerinde bilet satın almak zorunda kalan vatandaşla şoför arasındaki para üstü alış verişi vakit kayıplarına sebep oldu. İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkanvekili Bilal Doğan, beceriksiz yönetim anlayışının İzmirlileri mağdur ettiğini belirterek, "İhale yapılmış, sistemin ne zaman değişeceği başından belli. Sistemin değişeceği gün geliyor, vatandaş turnikeye gidiyor, kartları çalışmıyor.
DOĞAN: BECEREMEDİNİZ
Burada kıymetli hemşehrilerimizin günahı ne? Bir de 2 haftadır hala sistemi düzeltemiyorsun ve en sonunda 25 sene geriye giderek bilet bastırıyorsun. Ey Aziz Kocaoğlu sen kimi kandırıyorsun? 90 dakika ücretsiz aktarma yapan yolcular şimdi biletlerini ortadan ikiye mi bölecek? İşine evine 2-3 aktarmayla giden yolcuların mağduriyeti için bir çözüm yolu üretilmediği ortada. Millet gitti aya İzmir kaldı yaya. Vatandaşın mağduriyetini kağıt biletle çözmek iş yapamamanın, hizmet üretememenin, sistemsizliğin sembolü. Sonraki günlerde de muhtemelen otobüslere binişte bilet kesen çalışanlar olacaktır. Şimdi kalkıp Kocaoğlu bir sürü maval anlatacak. Ancak İzmirlinin karnı artık bunlara tok. Beceremediğinizi artık kabul edin ve İzmirli hemşerilerimizi daha fazla mağdur etmeyin" diye konuştu. Kağıt biletlerin sahteciliği de beraberinde getirebileceğine dikkat çeken Doğan, "Kağıt biletlerin kullanılması Kocaoğlu'nun 2 haftada açtığı milyonluk zararı daha da artıracaktır. Bu milyonluk kamu zararının hesabını vermesi beklenen Kocaoğlu bir de kâğıt bilet bastırarak sahtecilerin önünü açmıştır" dedi.
VATANDAŞ NE DEDİ?
Abdülkadir Arıcı: Biz daha ileriye gitmeye çalışırken, geriye dönüş var. Geçtiğimiz yıl aktarmalı ulaşım dediler, bu yıl da Kentkart krizi yaşatıyorlar. Elif Çelik: Böyle bir şey olamaz. Kartımıza para yükletmek istiyoruz, her yerde yüklenmiyor. Kağıt bilete geri döndük. Sürekli geriye gidiyoruz. Mehmet Karakaya: Benim 65 yaş kartım var. Toplu ulaşıma binmek için kartımı gösterdim okumadı. Ne yapacağım ben?
Efe Demir: İzmir Büyükşehir Belediyesi, bir öğrenci olarak beni mağdur etti. Sınavıma geç kaldım.
Nedime Kaya: Bornova'da oturuyorum. Kartlar her yerde aktive edilmiyormuş. Bunun için Konak'a kadar geldik. Yazık değil mi bize?
Atife Yıldız: Kentkart'ın 31 Mayıs'ta sona ereceğini herkes biliyordu. Bunun önlemi neden alınmadı? Ama biz böyleyiz. Bize kuyruğa girin derler gireriz. Kimseye sesimizi çıkartmayız.
Niyazi Uğur: Ameliyatlıyım sıraya giremiyorum. 30 dakikadır aktivasyon için sıra bekliyorum. Ama o sırada bitecek gibi görünmüyor. Niye bu kadar vatandaşa eziyet ediliyor?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.