Son Güncelleme: Pazartesi 15.06.2015
Su sızıntısına hala engel olunamıyor
İzmir Metrosu'nun Üçyol-Üçkuyular hattı açıldığından bu yana önüne geçilemeyen su sızıntısı rayların da paslanmasına yol açtı. Uzmanlar, mutlaka önlem alınması gerektiğini ifade etti
DUVARI NEM YIKAR
Ayrıca tünelin güvenliğine baktığımızda suyun ve rutubetin yaratacağı korozyona baktığımızda, raylarda paslanma meydana gelir. Burada çok net bir sıkıntı var. Bir laf vardır duvarı nem insanı gam yıkar diye. Su orada zemine işliyor. Nasıl duvara su tutarsanız bir süre sonra rutubetlenir, sıvaları dökülür, ardından duvar çökerse burada da durum aynı. Allah korusun deprem anında orada olmak istemem." İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 10 aydır su sızıntısının kaynağını belirleyip, sorunu giderememesi akıllara, inşaat sırasındaki tünel yırtıklarını ve söz konusu hatların hizmete girmesini ardından 24 Ocak 2015 tarihinde 4,5 saat süreyle kapalı tutulmasını getirdi. Egeli Sabah'ın, yangın algılama ve söndürme sisteminin bulunmadığını ve inşa aşamasında tünel yırtılmalarının oluştuğunu kamuoyuna duyurmasına karşın, seferlere açılan metronunun ÜçyolÜçkuyular hattı, 24 Ocak 2015 Cumartesi günü arıza bulunduğu belirtilerek, 4,5 saat kapalı tutulmuştu. Konak'tan Fahrettin Altay yönüne giden metro vagonları, Göztepe istasyonunda durdurulmuş, istasyon görevlileri anons yaparak hatta arıza meydana geldiğini ve vagonların boşaltılması gerektiğini duyurmuştu.
YIKADIK DEMİŞLERDİ
Resmi bir açıklama yapılmaması, hat açılmadan önce Egeli Sabah'ın kamuoyuna duyurduğu, o süreçte Büyükşehir Belediyesi'nce yine sır gibi saklanan ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü'nün hazırladığı raporu akıllara getirmişti. ODTÜ'nün söz konusu raporunda su basıncının dikkate alınmaması, tünel hesaplamaları yapılırken deprem yükünün yanlış hesaplanması sonucu 2011 ve 2012'de tünel yırtılmaları meydana geldiği belirtilmiş, Egeli Sabah'ın ulaştığı bu rapor kamuoyunda büyük yankı uyandırmıştı. ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkan Yardımcısı, Doç. Dr. Erdem Canbay, hazırladığı raporda tünelin mühendislik hesaplamaları yapılırken su basıncının göz ardı edildiğine ve deprem yükünün yanlış hesaplandığına dikkat çekmişti. Büyükşehir Belediyesi'nin 2005'te temelini attığı İzmir Metrosu'nun Üçyol-Üçkuyular hattında son iki istasyon Fahrettin Altay ve Poligon, geçen yıl temmuzda eksiklere rağmen açılmıştı. O dönemde 3. ray sisteminin yer aldığı zemindeki su birikintileri için "istasyonu yıkadık" açıklaması yapılmıştı.
EN SON HABERLER
- 1 Bodrum yeni yılda Paris’le yarışacak
- 2 Avşar Emaye ihracatı ile yıldızlaştı
- 3 İkbal Thermal Hotel & SPA dünya üçüncüsü
- 4 Artuk Aviation ihracata başlıyor
- 5 Atom Karınca’nın hedefi büyük
- 6 Avrupa’nın ilk ve tek yanmaz bandını ürettiler
- 7 Ödüllerini Bakan Varank’tan aldılar
- 8 Oruçoğlu Yağ Afyon’un gururu
- 9 Türkiye’nin ilk yeşil OSB’si olacak
- 10 Termal otellere örnek oluyor