Cuma 26.06.2015

Teşvik mevzuatında ihracatçılar gözetildi

Ekonomi Bakanlığı'nın yeni teşvik modeli kapsamında Türkiye'nin tanıtım ve lojistik üssü olacak merkezlerin kurulması amaçlanıyor. Türkiye'nin 2023 yılı için ortaya koyduğu 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşması için Ekonomi Bakanlığı tarafından dinamik bir teşvik modeli uygulanıyor. İhracat dünyasının ihtiyacına göre yenilenen ve geliştirilen bir teşvik modeli uyguladıklarını belirten Ekonomi Bakanlığı Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Daire Başkanı Mehmet Ali Kılıçkaya hedeflerinin katma değerli ürün ihracatını artırarak 500 milyar dolar hedefine ulaşmak olduğunu söyledi. Ege İhracatçı Birlikleri'ndeki bilgilendirme toplantısında konuşan Kılıçkaya, teşvik mevzuatını ihracatçıların lehine güncellediklerini kaydetti. Türkiye Ticaret Merkezleri Desteği ile Türkiye'nin tanıtım ve lojistik üstü olacak merkezler kurmayı hedeflediklerini anlatan Kılıçkaya, "TTM'lerde 5 yıl süreyle 10 kişinin istihdamı karşılığı 500 bin dolar ve tanıtım için yıllık 300 bin dolar destek verilecek. Destek oranı yüzde 60 olacak. Ekonomi Bakanlığınca belirlenecek hedef ve öncelikli ülkelerde ise destek oranı 15 puan arttırılacak. 5 yılın sonunda yüksek performans sağlayan TTM'lere verilen destek 5 yıl daha sağlanacak. TTM desteği alan organizasyonlardan aldıkları desteğin en az iki katı ihracat yapma zorunluluğu var."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.