Cumartesi 27.06.2015

3 yıl ne diye beklediniz?

Karşıyaka ve Bostanlı iskelelerinin, ihalesi 2012'de yapılan katamaran gemilere uygun hale getirilmesi için çalışmalara iki ay önce başlanabildi. "Geçici" projenin maliyeti 1 milyon 369 bin lira

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 30 Nisan 2012'de 117 milyon euro bedelle ihale ettiği yeni nesil katamaran tipi gemiler ile iskelelerinin entegrasyonu çalışmasına ancak üç yıl sonra başlayabildi. Mevcut iskelelerin yeni nesil gemiler için yolcu indirip bindirmeye uygun olmadığının bilinmesine rağmen üçü yıl boyunca bu sorunun giderilmesi için adım atılmadı. Büyükşehir Belediyesi'nin birçok projede yaşadığı birimler arası koordinasyon problemi burada da ortaya çıktı. İlk geminin İzmir'e gelişinin üzerinden 15 ay geçmesine rağmen Karşıyaka ve Bostanlı İskeleleri'nde restorasyon çalışması nisan 2015'te başladı. 2 iskelede yapılacak "geçici" yükseltilmiş yolcu platformlarının yapımı için Büyükşehir Belediyesi'nin kasasından 1 milyon 369 bin lira çıkacak. Yeni iskele için üç yıl beklenmese, bir süre sonra kullanım dışı kalacak iskeleler için 1 milyon 369 bin lira harcanacak olmasına Büyükşehir kurmaylarının nasıl bir açıklama getireceği merakla bekleniyor.
BİTMEYEN SORUNLAR

Körfez içi yolcu taşımacılığında atılım yapmak isteyen İzmir Büyükşehir Belediyesi, meslek odalarının "İzmir Körfezi için uygun değil" uyarılarına rağmen karbon kompozit malzemeden 15 adet katamaran tipi gemiyi 117 milyon euroya satın almıştı. Bu gemilerin ilki olan Çakabey, yerel seçimler öncesi 8 Şubat 2014 tarihinde apar topar İzmir'e getirilmiş, düzenlenen törenden 84 gün sonra seferlerine başlayabilmişti. Daha sonra Dokuz Eylül, 1881 Atatürk, Soma 301, Dario Moreno ve Atilla İlhan adlı gemileri birer birer İzmir'e gelmiş, ancak başta Çakabey olmak üzere gemiler, Başkan Kocaoğlu'na göre "ufak tefek sorunlar" yüzünden bir türlü tam randımanla çalışamamış, zaman zaman Yalova'daki tersaneye gönderilmek durumunda kalınmıştı.
KAZA AÇIKLANMAMIŞTI

Katamaran tipi yeni nesil yolcu gemileri, yoğun yolcu trafiğinin olduğu Konak-Karşıyaka arasında sefer yapıyor. Mevcut iskelelerin eski olması yolcu indirip bindirmede sıkıntılara neden oluyor. Bir süre önce 1881 Atatürk isimli gemi yanaşmaya çalıştığı Konak İskelesi'ne çarpmış, bazı yolcular yaralanmıştı. Gemi Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hakkı Toros, söz konusu kazanın gizlenmeye çalışılmasının kabul edilemez olduğunu belirterek, "Olabilecekleri önceden bildiğimiz için sevinmiyoruz aksine çok üzülüyoruz. Kazanın ucuz atlatılması sevindirici. Uygun olmayan iskeleler ve teknik işletim hataları inşallah daha fazla kazaya yol açmaz. İBB Yetkililerinin hala bildiğini okumasınar anlam veremiyorum" diyerek tepkisini dile getirmişti. Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Meclis Başkanı Geza Dologh da "Kazanın açıklanmamış olması yanlış. Benim görüşüme göre eğer bu kamu vasıtası ise bunun kamuoyuna açıklanması gerekiyor. Otobüs, İZBAN ya da metroda kaza olunca nasıl açıklanıyorsa gemide de aynı şekilde açıklanmalıydı" şeklinde görüş belirtmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.