Salı 30.06.2015

İzmir'de bir ilk

Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu Kuru ve Kurutulmuş Ürünler Uzmanlar Çalışma Grubu toplantısı, Ekonomi Bakanlığı'nın girişimiyle ilk kez İzmir'de gerçekleştirildi

Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (BM/AEK) Kuru ve Kurutulmuş Ürünler Uzmanlar Çalışma Grubu toplantısı Ekonomi Bakanlığı'nın girişimiyle ilk kez İzmir'de düzenlendi. Her yıl İsviçre'nin Cenevre kentinde yapılan ve ürünlerin uluslararası kalite standartlarının belirlendiği Uzmanlar Çalışma Grubu Toplantısı'nda ürün güvenliği konusu ön plana çıktı. Hilton Oteli'nde gerçekleştirilen toplantıya Ekonomi Bakan Yardımcısı Adnan Yıldırım, Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk ve 16 ülkeden 50'den fazla delege katıldı. Toplantıda konuşan Ekonomi Bakan Yardımcısı Adnan "Kuru ve kurutulmuş ürünler, tarım ürünleri ihracatımız içerisinde önemli bir yere sahiptir. Ülkemizin coğrafi konumu sayesinde oluşan farklı iklime sahip bölgelerinde çok çeşitli kuru ve kurutulmuş ürün yetiştirme imkanı vardır. Diğer taraftan, özellikle fındık, kuru kayısı, kuru incir ve kuru üzüm söz konusu olduğunda, 'Türkiye Markası'nın daha da belirgin bir şekilde ortaya çıktığını gönül rahatlığıyla söyleyebiliriz" dedi.

BAKANLIK DESTEK VERECEK

Türkiye'nin, dünya fındık üretiminin yüzde 70'ini, kuru incir üretiminin ise yüzde 56'sını karşıladığını vurgulayan Yıldırım "Kuru üzümde ise, dünya üretiminin yaklaşık dörtte biri Türkiye'de yapılmaktadır. Bütün dünyada ithal edilen kuru kayısıların ise yüzde 81'i Türkiye menşelidir. Dolayısıyla Türkiye, kuru ve kurutulmuş ürünlerinin kalitesine doğal olarak büyük önem vermektedir. Bu yaklaşım, bugünkü sistemin oluşumundan çok daha öncesine dayanmaktadır. Ülkemizde tarım ürünlerinin ihracat aşamasında kalite yönünden kontrol edilmesi uygulamasına 1930'ların sonunda başlandığı bilgisini paylaşmak isterim. Günümüzde de Ekonomi Bakanlığı olarak, Türk ürünlerinin haklı itibarının korunması ve bunun sürdürülebilir kılınması adına BM/ AEK'nın çalışmalarına büyük önem veriyoruz. Nitekim Bakanlığımız Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürlüğü, ihracatta ve ithalatta kalite standartlarının uygulanması ve tarım ürünlerinin kalite kontrollerini düzenlemekle görevli olan birimimizdir ve bu toplantıya da Bakanlığımız adına katkı sağlayacaklardır" dedi.
"DÜNYA MARKASIYIZ"
EİB Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk ise, "18 milyar dolarını aşan Ege Bölgemiz ihracatının yaklaşık dörtte birini tarım ve gıda ürünleri oluşturmaktadır. Bölgemizde üretilen ve dünya üretim ve ihracında söz sahibi olduğumuz çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, çam fıstığı gibi ürünler çeşitli illerde üretilmekte olup kuru kayısının yaklaşık yüzde 40'ı İzmir'den ihraç edilmektedir. İzmir'le birlikte arka sahasında yer alan Manisa ve Aydın illerimiz, sahip oldukları elverişli coğrafi ve iklim şartları ile çekirdeksiz kuru üzüm ve kuru incir üretiminde dünya markası haline gelmiştir. Tüm dünya pazarlarında İzmir Sultanas ve İzmir Figs markaları yakından tanınmaktadır. BM/AEK Uzmanlar Çalışma Grubu Toplantıları, kuru incir, kayısı ve üzüm gibi ürünlerin uluslararası ticaretinde esas alınan kalite standartlarının belirlenmesi bakımından son derece önemli bir organizasyon olarak görülmektedir. Türkiye olarak bu organizasyonun ev sahipliğinin üstlenilmesi, kuru ve kurutulmuş ürünlerde dünya ticaretine yön veren ülkemizin bu alandaki ağırlığı ve etkisinin ortaya konulması bakımından son derece önemlidir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.