Perşembe 02.07.2015

Mega projede sıra "en ağır" parçada

İzmir-İstanbul arasını 3,5 saate düşürecek otoyolda güney yaklaşım viyadüğünün 2 bin 600 tonluk en ağır parçası olan tabliyenin 57 metre yüksekliğe kaldırılması işlemine başlandı

Tamamlandığında İzmir ile İstanbul arasında karayoluyla ulaşımı 3,5 saate düşürecek Gebze-Orhangazi- İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Köprüsü) güney yaklaşım viyadüğünün 2 bin 600 tonluk en ağır parçası olan tabliyenin 57 metre yüksekliğe kaldırılması işlemine başlandı. Nurol-Özaltın- Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay (NÖMAYG) Anonim Ortaklığı Proje Müdürü Özcan Başkazancı, güney yaklaşım viyadüğünün projenin çok önemli parçalarından biri olduğunu, Nisan 2013'te imalatına başlanan viyadüğün ana yapısının 5 Temmuz Pazar günü tamamlanacağını söyledi. Çelik tabliyenin yerden yaklaşık 3 santimetre yükseltilerek son testleri yapılmak üzere viyadüğün 1 ve 2 numaralı ayakları arasında askıya alındığını belirten Başkazancı, "124 metre uzunluğunda, 36 metre genişliğinde, yaklaşık bir stadyum alanına sahip ve toplamda 2 bin 600 ton ağırlığındaki otoyol parçasını 'ağır kaldırma' yöntemiyle kaldıracağız. Ait olduğu koda getirerek de kaynakla birleştirerek viyadük yapımızı tamamlayacağız. Böylelikle projemizin ana yapısını oluşturan tüm kısımlar bitecek. Elektro mekanik, yüzey kaplama, asfalt kaplama gibi işleri kalacak" diye konuştu.

DÜNYANIN 4. BÜYÜĞÜ

Nurol İnşaat ve Ticaret AŞ Proje Müdürü Cengiz Gümüşdağ da İzmit Geçiş Köprüsü güney yaklaşım viyadüğünün, temel ölçülerinde 1,4 kilometre uzunluğunda bir köprü olduğunu anımsatarak, bunun bin 150 metrelik kısmının "sürme" yöntemiyle tamamlandığını ifade etti. İstanbulİzmir arasında karayolu ulaşımını 3,5 saate düşürecek söz konusu projenin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü hizmete girdiğinde 1-1,5 saatlik ulaşım süresi 6 dakikaya inecek. Projenin en önemli geçiş noktası olan ve Dilovası ile Hersek arasına inşa edilen İzmit Körfez Geçisi Köprüsü tamamlandığında, 3 kilometre uzunluğuyla dünyanın en uzun ikinci asma köprüsü ve aynı zamanda bin 550 metrelik orta açıklığıyla da dünyanın 4. büyük asma köprüsü unvanına sahip olacak. 401 kilometre uzunluğundaki otoyol projesi, yap-işlet-devret modeliyle Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ tarafından yürütülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.