Giriş Tarihi: 4.07.2015

Efes'te mutlu sona az kaldı

Efes'in UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi'ne girmesi kararı pazartesi günü netlik kazanacak

UNESCO 39. Dünya Miras Komitesi Toplantısı UNESCO'nun dönem sözcüsü olan Almanya'nın Bonn kentinde başladı. Efes Antik Kenti'nin UNESCO Dünya Kültür Mirası Asıl Listesi'ne dahil edileceği toplantıya katılmak üzere Selçuk Belediye Başkanı Dr. Dahi Zeynel Bakıcı, Efes alan yönetimi başkanı Cengiz Topal ve Arkeolog Yusuf Yavaş ile birlikte gitti. Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Teşkilatı UNESCO'nun Dünya Kültür Mirası listesi için bu yıl Türkiye'den Efes ile Diyarbakır Surları ve Hevsel Bahçeleri Kültürel Peyzajı olmak üzere iki aday yer alıyor. Almanya'nın Bonn kentinde başlayan komite toplantısı 8 Temmuz tarihlerinde sona erecek. Türkiye'den iki adayın yer aldığı ve toplamda 31 adayın bulunduğu liste, Dünya Miras Komitesi'nin 39'uncu dönem toplantısında karara bağlanacak. Dünya Miras Listesine dahil edilecek yeni doğal ve kültürel varlıklar arasında daha önce Uluslararası Anıtlar ve Sitler Konseyi ICOMOS'un olumlu görüş sunduğu Efes'in asıl listede yer almasına kesin gözüyle bakılıyor. Bugün Bonn WCCB Kongre Merkezi'nde Türkiye'nin ev sahipliğinde yapılacak resepsiyondan sonra 6 Temmuz Pazartesi günü Efes'in adaylığının görüşülmesi bekleniyor. Selçuk Belediye Başkanı Zeynel Bakıcı, "Efes olmadan UNESCO bir eksiktir, diyorduk. Bu eksiğin giderilmesine sayılı günler kaldı. Yakında tarihi karara tanıklık edeceğiz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.