Cuma 14.08.2015

2015 otomotiv sektörüne yaradı

Sürekli aynı yazlıkta tatil yapmaktan sıkılan, 3-4 dönümlük hobi bahçesinde konaklayacak yeri olmayan ve büyük şehirden kaçanlar karavana olan ilgiyi artırdı. Avrupa'da çok yaygın olan karavan ile seyehat etmek daha çok bir kültür işi. Ucuz ve sürekli tatil imkanı yaratması insanları cezbediyor. Türkiye'de ise karavan tatilini insanlar henüz yeterince bilmiyor. Oysa karavan seyahatini diğer tatil seçeneklerine göre daha zevkli bulanlar artıyor. Hesaplamalara göre mali açıdan da daha avantajlı. Üstelik doğaya da zarar vermiyor. Tatil anlayışı değişiyor. İnsanlar artık daha bilinçli, doğaya yöneliyorlar. Özellikle beyaz yakalıların alternatif turizm beklentisi var. İşte bu durum, karavan sektörünü hareketlendiriyor. Türkiye karavan pazarında üretim yapan yaklaşık 8 şirket var. Üretimin büyük bölümü Adapazarı'nda yapılıyor. Bursa ve Ankara'da da üretici firmalar, ayrıca birkaç da distribütör firma var. Verilere göre yılın 7 ayında çekme karavan ilan sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 36, fiyatlar ise yüzde 34 arttı. Çekme karavanlarda yerli karavan üreticileri daha çok tercih ediliyor. En çok tercih edilen 3 yerli marka: Başoğlu, Erba ve Avrupa. Motokaravanda ise yabancı markalar önde. Tofaş- Fiat, Peugeot, Iveco en çok tercih edilen markalar arasında yer alıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.