Salı 18.08.2015

Ulaşımda sıkıntı adım adım gelİyor

İzmir'de toplu ulaşım sistemine ilişkin ihalede mahkemenin "yürütmeyi durdurma kararı"nın ardından, KİK'in düzeltici işlem kararı ESHOT'a tebliğ edildi. ESHOT bu hafta yol haritası çizecek

Ankara 11. İdare Mahkemesi'nin, İzmir'de günde 1 milyon 700 bin kişinin kullandığı toplu ulaşımda elektronik ücret toplama sistemi ihalesinin yürütmesini durdurmasının ardından Kamu İhale Kurulu'ndan (KİK) beklenen karar çıktı. Kent Kart'ın itirazının reddedildiği 8 Nisan 2015 tarihli kurul kararını iptal edildi ve Kartek firmasının kazandığı ihale için de "düzeltici işlem" belirlenmesine hükmedildi. KİK'in aldığı düzeltici işlem kararının ESHOT Genel Müdürlüğü'ne geçen hafta cuma günü tebliğ edildiği, yeni yol haritasının bu hafta şekilleneceği öğrenildi. ESHOT Genel Müdürlüğü bünyesinde kurulan ihale komisyonu öncelikle Kartek Firması ile imzaladığı sözleşmeyi feshedecek. Fakat bundan sonra izlenecek yol, bürokratların ve kurum hukukçularının görüşleri doğrultusunda belirllenecek. Kurum içinde bu konuda iki farklı görüş dile getiriliyor. Buna göre ESHOT ya Kent Kart, kamu ihalelerinden yasaklı olduğu içinı Kamu İhale Kanunu'nun acil durumlarda kullanılan 21 B maddesi uyarınca ilana çıkmaksızın, pazarlık usulü ihale yapacak ya da tekliflerin verildiği tarihte Kent Kart yasaklı ilan edilmemiş olduğu düşüncesinden hareketle ihaleyi Kent Kart'a verecek. Her iki seçenek de ulaşımda sancılı bir sürecin İzmirlileri beklediğine işaret ediyor. İKİ
FARKLI GÖRÜŞ

KİK'in düzeltici işlem kararı sonrası ESHOT'un nasıl bir yol izleneceğine dair kurum içinde tartışmaların yaşandığı öğrenildi. Kurumdaki bazı bürokratlar Kent Kart yasaklı olduğu için yeniden ihaleye çıkılması yönünde görüş belirtti. Bazı bürokratlar ise ihalenin yapıldığı tarihte Kent Kart'ın yasaklı olmadığına dikkat çekerek, komisyonun ihaleyi Kent Kart'a vermesinde sakınca bulunmadığına vurgu yaptığı öğrenildi. ESHOT'un Kent Kart'a yazı göndererek ihale için verdiği teklif mektubunun süresini uzatmasını istediği kaydedildi. Yeni ihale yapılıncaya kadar kağıt bilet uygulamasına geçilirse sistemin omurgasını oluşturan 90 dakika uygulaması bir süreliğine devre dışı kalacak. Bu da günlük ortalama bilet masrafı 2 lira 25 kuruş olan bir vatandaşın aktarma sayısına göre, 6 lira 75 kuruşa kadar bilet parası ödemesine yol açabilecek.
SIKINTILI İHALE SÜRECİ BÖYLE BAŞLADI
ESHOT Genel Müdürlüğü'nün elektronik ücret toplama sisteminin işletilmesi ihalesini kaybeden Kent Kart, kazanan Kartek'in iş deneyiminin yetersiz olduğunu ve kamu zararı oluşacağını öne sürerek ESHOT ve KİK'e itirazda bulundu. Her iki kurumdan da ret yanıtı alan Kent Kart, bu yürütmenin durdurulması talebi ile idare mahkemesine başvurdu. Bu arada ESHOT, Kartek ile sözleşme imzaladı. Yeni ihalenin 1 Haziran 2015 itibarıyla yürürlüğe girmesiyle birlikte toplu ulaşımda kaos yaşandı. Büyükşehir Belediyesi ücretsiz binişler nedeniyle 10 milyon liranın üzerinde zarar etti. ESHOT ile Kartek, kaostan eski sistem işleticisi Kent Kart'ı sorumlu tuttu. Kent Kart ise Kartek'i beceriksizlikle suçladı. Ankara 11. İdare Mahkemesi tarafların savunmalarını aldıktan sonra 3 Temmuz'da oybirliği ile aldığı kararda, davacı şirketin yaptığı şikayet başvurusuna verilen ret cevabı için "Hukuka uyarlık bulunmamaktadır" dedi. Mahkeme "Hukuka aykırılığı açık dava konusu işlemin uygulanması halinde telafisi güç zararlar doğabilir' diyerek yürütmenin durdurulması istedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.