Pazartesi 24.08.2015

Çeşme geliştikçe turist sayısı artıyor

Profesyonel turizmcilerin Çeşme'yi mercek altına aldığını vurgulayan ÇEŞTOB Başkanvekili Demir, "Yatırımlar sayesinde turist sayısı bu sene yüzde 30 arttı" dedi

İzmir'in ve Türkiye'nin en gözde tatil beldelerinden Çeşme, bu sene de yerli ve yabancı turistlerin vazgeçilmez adresi oldu. Çeşme'ye gelen turistlerde son 5 yılda yüzde 30'luk artış yaşandı. Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanvekili Yakup Demir, Çeşme'de son 10 yılda ciddi bir hareketliliği olduğunu kaydederek, "Genel olarak tüm turizm profesyonelleri Çeşme'yi izliyor, bölgeye yatırım akını var. Ciddi bir gelişim yaşıyor. Son 5 yılda Çeşme'de yatırımların ortalama yüzde 30 artış gösterdi. Bu durum Alaçatı modası ile başladı, yıllar içinde genişleyerek Çiftlikköy ve Germiyan, Dalyan ve Ildırı'ya kadar uzandı. Çeşme'ye inanılmaz bir ilgi söz konusu. Çeşme bunu hak ediyor" dedi.
"AVANTAJIMIZ RÜZGAR"
Çeşme'nin fiziki yapısı oldukça güzel, plajları neredeyse Türkiye'de olmayan temizliğe ve kumsala sahip olduğunu vurgulayan Demir, "Çeşme'nin hafif esintisi son 2-3 yıldır aranır oldu. Çeşme'nin rüzgarı bile avantaj olarak ön plana çıkmaya başladı. Geçtiğimiz günlerde otelimizde kalan misafirlerimiz ailecek Antalya'ya geçti. Bir baktık ertesi gün geri geldiler. Akdeniz'in sıcağından şikayet ederek Çeşme'nin iklimini övdüler. Çeşme'ye gelen turist bu yaz yüzde 30 artış gösterdi. Bölgenin bir yılda yüzde 30 artış göstermesinin tarif etmek pek mümkün değil. Öte yandan tur operatörlerinden ziyade internet üzerinden yapılan rezervasyonlarda da ciddi bir artış söz konusu. Çünkü münferit olarak turistlerin destinasyon olarak Çeşme'yi araması çok önemli. Tur yoluyla Çeşme'ye gelen turist, yarın rehberin Çeşme'yi destinasyon dışı bırakmasıyla bir daha buraya gelemeyebilir. Çeşme, uluslararası destinasyon hedefine ulaşıyor" dedi. Çeşme'nin turizmde koşar adım hedefine ilerlerken sorunlarının olduğunun da altını çizen Demir, "Çeşme'nin planlanmaya ihtiyacı var. Elektrikten, suyuna ve imar planlarına kadar yeniden hazırlanması gerekiyor. Daha çok ilgi ve yatırım bekliyoruz. Çeşme turizm pilot bölgesi ilan edilmeli" ifadelerinde bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.