Toplu ulaşımda her şey sİlbaştan
Kartek firmasıyla imzaladığı sözleşmeyi feshetmeye hazırlanan ESHOT, toplu ulaşımda elektronik ücret toplama sisteminin işletilmesi ihalesini pazartesi günü yeniden yapacak
KAMU ZARARI OLUŞTU
İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı ESHOT Genel Müdürlüğü, kent içi toplu ulaşımda elektronik ücret toplama sisteminin işletilmesi ihalesini Ocak 2015'te yaptı. İhaleye iki firma teklif verdi. Bunlardan biri 1999'dan beri ihaleleri kazanan Kent Kart Ege Elektronik AŞ, diğeri ise Kartek Kart ve Bilişim Teknolojileri AŞ oldu. İhaleyi Kartek kazandı. Kent Kart, ihaleyi kazanan Kartek'in iş deneyiminin yetersiz olduğunu ve kamu zararı oluşacağını öne sürerek ESHOT ve Kamu İhale Kurulu'na (KİK) itirazda bulundu. Her iki kurumdan da ret yanıtı alan Kent Kart, bu yürütmenin durdurulması talebi ile idare mahkemesine başvurdu. Kent Kart Firmasının açtığı dava sürerken ESHOT, Kartek ile sözleşme imzaladı. Yeni ihalenin 1 Haziran 2015 itibarıyla yürürlüğe girmesiyle birlikte toplu ulaşımda kelimenin tam anlamıyla kaos yaşandı. Elektronik kart okuyucular bir çok kartı okumazken kartında bakiyesi olmayanlar da sistemde yaşanan karmaşa nedeniyle kartlarına yükleme yaptıramadı. Bu nedenle yaklaşık 2 hafta boyunca İzmirli toplu ulaşım araçlarından ücretsiz yararlandı. Büyükşehir Belediyesi ücretsiz binişler nedeniyle 10 milyon liranın üzerinde zarar etti. Kent Kart dava dilekçelerinde ihaleyi alan firmanın, ihaleye konu işlerin üstesinde gelecek bir deneyiminin olmadığı ileri sürüldü. Dilekçede ayrıca ihalenin Kartek'e verilmesi halinde kamu zararı oluşacağı iddia edildi. Dilekçede, kendilerinin bayilere verdiği komisyon oranının daha yüksek olduğu, ayrıca işletim maliyetlerinin ise daha düşük olduğu savunuldu. Ankara 11. İdare Mahkemesi 3 Temmuz'da Kartek AŞ'nin teklifinin değerlendirme dışı bırakılması gerektiğine hükmetti. 5 Ağustosta toplanan KİK, Kent Kart AŞ'nin itirazını reddeden 8 Nisan 2015 tarihli kurul kararını iptal etti. ESHOT İhale Komisyonu da Kartek firması ile imzaladığı sözleşmeyi feshetmeye hazırlanıyor. Ardından da yeniden ihaleye çıkılacak.
KAĞIT BİLET DÖNEBİLİR
ESHOT davet usulü ihale yapsa bile ihaleyi kazanacak firma, sistemi işletme konusunda sıkıntılar yaşayabilecek. Bunun sonucu olarak da 1 Haziran'da başlayan ve 1 ayı aşkın süre devam eden kriz yeniden patlak verebilecek. ESHOT, yaşanabilecek kriz karşısında 17 yıl aradan sonra haziran ayında kısa süreliğine de olsa yeniden uygulamaya koyduğu kağıt bilet uygulamasına yeniden başvurabilecek. İzmir'de günde ortalama 1.7 milyon kişi toplu taşıma araçlarını kullanıyor. Kent genelinde 1900 otobüs taşıma yapıyor. Otobüslerin yanı sıra metro, banliyö hatları ile birlikte deniz ulaşımında kullanılmak üzere günde 300 bin kartın dolumu yapılıyor. Söz konusu taşıma araçlarında kurulu bulunan cihaz sayısı ise 3 bin 852.
EN SON HABERLER
- 1 Bodrum yeni yılda Paris’le yarışacak
- 2 Avşar Emaye ihracatı ile yıldızlaştı
- 3 İkbal Thermal Hotel & SPA dünya üçüncüsü
- 4 Artuk Aviation ihracata başlıyor
- 5 Atom Karınca’nın hedefi büyük
- 6 Avrupa’nın ilk ve tek yanmaz bandını ürettiler
- 7 Ödüllerini Bakan Varank’tan aldılar
- 8 Oruçoğlu Yağ Afyon’un gururu
- 9 Türkiye’nin ilk yeşil OSB’si olacak
- 10 Termal otellere örnek oluyor