Giriş Tarihi: 28.8.2015

Toplu ulaşımda her şey sİlbaştan

Kartek firmasıyla imzaladığı sözleşmeyi feshetmeye hazırlanan ESHOT, toplu ulaşımda elektronik ücret toplama sisteminin işletilmesi ihalesini pazartesi günü yeniden yapacak

Ankara 11. İdare Mahkemesi'nin, İzmir'de toplu ulaşım elektronik ücret toplama sistemi ihalesinin yürütmesini durdurmasının ardından Kartek firmasıyla imzaladığı sözleşmeyi feshetmeye hazırlanan ESHOT Genel Müdürlüğü, yeniden ihaleye çıkmaya karar verdi. Elektronik Kamu Alımları Platformu'nda (EKAP) yayımlanan ilana göre yeni ihale 31 Ağustos Pazartesi günü saat 10.00'da yapılacak. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun acil durumlarda kullanılan 21 B maddesine göre yapılacak ihale, davet usulü gerçekleşecek. İhaleye ESHOT'un davet ettiği firmalar katılabilecek. İhaleye katılacak firmalar şartnameye göre belirlenecek. Eski şartnamede değişiklik yapılırsa iş deneyim belgesi yetersiz olduğu gerekçesi ile sözleşmesi feshedilen Kartek firması da davet edilmesi halinde yeniden ihaleye girebilecek. Sistemde boşluk oluşmaması için Kartek Firması ile imzalanan sözleşmenin feshi ile pazarlık usulü gerçekleşen ihalenin sonuçlandırılması eş zamanlı olarak yapılacak. Bu süreçte herhangi bir kaos yaşanmaması için fesih işlemi gerçekleşene kadar Kartek sistemi işletmeye devam edecek.

KAMU ZARARI OLUŞTU
İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı ESHOT Genel Müdürlüğü, kent içi toplu ulaşımda elektronik ücret toplama sisteminin işletilmesi ihalesini Ocak 2015'te yaptı. İhaleye iki firma teklif verdi. Bunlardan biri 1999'dan beri ihaleleri kazanan Kent Kart Ege Elektronik AŞ, diğeri ise Kartek Kart ve Bilişim Teknolojileri AŞ oldu. İhaleyi Kartek kazandı. Kent Kart, ihaleyi kazanan Kartek'in iş deneyiminin yetersiz olduğunu ve kamu zararı oluşacağını öne sürerek ESHOT ve Kamu İhale Kurulu'na (KİK) itirazda bulundu. Her iki kurumdan da ret yanıtı alan Kent Kart, bu yürütmenin durdurulması talebi ile idare mahkemesine başvurdu. Kent Kart Firmasının açtığı dava sürerken ESHOT, Kartek ile sözleşme imzaladı. Yeni ihalenin 1 Haziran 2015 itibarıyla yürürlüğe girmesiyle birlikte toplu ulaşımda kelimenin tam anlamıyla kaos yaşandı. Elektronik kart okuyucular bir çok kartı okumazken kartında bakiyesi olmayanlar da sistemde yaşanan karmaşa nedeniyle kartlarına yükleme yaptıramadı. Bu nedenle yaklaşık 2 hafta boyunca İzmirli toplu ulaşım araçlarından ücretsiz yararlandı. Büyükşehir Belediyesi ücretsiz binişler nedeniyle 10 milyon liranın üzerinde zarar etti. Kent Kart dava dilekçelerinde ihaleyi alan firmanın, ihaleye konu işlerin üstesinde gelecek bir deneyiminin olmadığı ileri sürüldü. Dilekçede ayrıca ihalenin Kartek'e verilmesi halinde kamu zararı oluşacağı iddia edildi. Dilekçede, kendilerinin bayilere verdiği komisyon oranının daha yüksek olduğu, ayrıca işletim maliyetlerinin ise daha düşük olduğu savunuldu. Ankara 11. İdare Mahkemesi 3 Temmuz'da Kartek AŞ'nin teklifinin değerlendirme dışı bırakılması gerektiğine hükmetti. 5 Ağustosta toplanan KİK, Kent Kart AŞ'nin itirazını reddeden 8 Nisan 2015 tarihli kurul kararını iptal etti. ESHOT İhale Komisyonu da Kartek firması ile imzaladığı sözleşmeyi feshetmeye hazırlanıyor. Ardından da yeniden ihaleye çıkılacak.
KAĞIT BİLET DÖNEBİLİR
ESHOT davet usulü ihale yapsa bile ihaleyi kazanacak firma, sistemi işletme konusunda sıkıntılar yaşayabilecek. Bunun sonucu olarak da 1 Haziran'da başlayan ve 1 ayı aşkın süre devam eden kriz yeniden patlak verebilecek. ESHOT, yaşanabilecek kriz karşısında 17 yıl aradan sonra haziran ayında kısa süreliğine de olsa yeniden uygulamaya koyduğu kağıt bilet uygulamasına yeniden başvurabilecek. İzmir'de günde ortalama 1.7 milyon kişi toplu taşıma araçlarını kullanıyor. Kent genelinde 1900 otobüs taşıma yapıyor. Otobüslerin yanı sıra metro, banliyö hatları ile birlikte deniz ulaşımında kullanılmak üzere günde 300 bin kartın dolumu yapılıyor. Söz konusu taşıma araçlarında kurulu bulunan cihaz sayısı ise 3 bin 852.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.