Giriş Tarihi: 1.10.2015
Sorun, vurdumduymazlık
Kemal Büyükkesim ulaşımda İzmirlilerin kart temininde zorlandığını, üç aydır bayilere komisyon ödenmediğini söyledi
İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi Ulaşım Komisyonu Üyesi AK Partili Kemal Büyükkesim, ulaşım sisteminde yaşanan sorunların vatandaşı mağdur ettiğini belirtti. Ücret toplama sistemine yönelik yapılan ihalede yaşanan karmaşanın doğrudan halkı etkilediğini söyleyen Büyükkesim, kamu zararı ve kayıpların sorumlusunun belediye yönetimi olduğunu vurguladı. Büyükkesim şöyle konuştu: "Büyükşehir Belediyesi'nin beceriksiz yönetim anlayışı nedeniyle ulaşımda ciddi bir kriz yaşanıyor. En büyük sorunlardan birisi kartların bitmiş ve satışının artık gerçekleşmiyor olmasıdır. Bu konuda bir açıklama ne yazık ki yapılmamıştır. İzmir'e yeni üniversite öğrencileri geldi. Ayrıca binlerce kişi il dışından kente geliyor. Vatandaşlarımızın ya kartları bozuluyor ya da kayboluyor. Yenisini almak istediğinde yetkililer 'kart yok' diyor. Bunu söylerken sorunun ne zaman çözüleceğini de bilmiyor. Toplu taşıma araçlarını kullananlar '3-5 bilet' dediğimiz indirim hakkı ve aktarma olanağı bulunmayan, 90 dakikanın geçmediği kartlara mecbur ediliyor. Bu sabit dolan karta göre hep pahalı hem de sınırlı kullanımlı olduğu için yenisini almak zorunda kalıyorsunuz. Vatandaşın cebinden kısaca çok yüksek miktarlar çıkıyor. Bunun adı ulaşım değil soygun düzenidir. Adalet bunun neresinde? Binlerce dolum merkezi ihalede yaşanan sorun nedeniyle komisyonlarını alamamaktadır. Eski firma Kent Kart'tan 3 aylık ödenmeyen ücretler vardır. Yeni firma Kartek ise üç aydır bayilere komisyon ödememektedir. Ne yazık ki bunun denetimini yapmakla mükellef olan belediye yönetimi ise vurdumduymaz bir anlayıştadır. Büyükşehir gerekeni hızlıca yapmak zorundadır."