Giriş Tarihi: 16.10.2015

Almanya'daki fuardan iyi haber

Türkiye'nin üretiminde dünya ikincisi, ihracatında ise dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzümde 2015/16 sezonu ürünü 192 bin tonluk rekolteyi ihraç etmek için kolları sıvayan çekirdeksiz kuru üzüm ihracatçıları dünyanın en büyük gıda fuarı olarak kabul edilen Almanya'daki Anuga Fuarı'na akın etti. 2015/16 sezonunda Türkiye'nin çekirdeksiz kuru üzüm rekoltesinin sezon ortasında yaşanan kötü hava koşulları nedeniyle 192 bin ton'da kaldığını belirten Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, az olan rekoltenin maksimum katma değere dönüşmesi için tüm ihracatçıların azami gayret gösterdiğini kaydetti.

FİYAT ARTIYOR

30. Anuga Gıda Fuarı'na Türkiye'nin çekirdeksiz kuru üzüm ihracatının büyük bölümünü yapan ihracatçı firmaların katıldığını ve dünyanın dört bir tarafından gelen müşterileriyle 2015/16 sezonu çekirdeksiz kuru üzüm ihracatı için görüşmeler yaptığını anlatan Celep, "Anuga Fuarı, çekirdeksiz kuru üzüm ihracatçılarımız için son derece verimli geçti. Bu sezon rekolte az olduğu için önceliğimiz optimum fiyattan ihracata gidebilecek üzümlerimizin tamamını ihraç etmek. 2014/15 sezonunda 1.856 dolar olan ortalama ihraç fiyatımız geçtiğimiz hafta 2 bin 100 doları geçti. Sezon ortalamamızın bir miktar daha artmasını bekliyoruz" dedi. Köln'deki fuara İtalya, Almanya, İspanya ve Çin'den sonra en büyük katılım Türkiye tarafından gerçekleştirildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.