Salı 27.10.2015

Türkiye'nin gözbebeği

Ege Bölgesi'ni Türkiye'nin gözbebeği olarak tanımlayan Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, "Cumhuriyetin 100'üncü yılında 500 milyon dolarlık mal ihracatı hedefimizde, Ege'nin çok önemli katkısı olacak" dedi

1 Kasım'da gerçekleştirilecek genel seçimler öncesi Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Ege ekonomisini Egeli Sabah'a değerlendirdi. Türkiye'nin daha üretken ve verimli bir ekonomiye dönüşümü için ihracatın olmazsa olmazları olduğunu söyleyen Bakan Zeybekci, "Cumhuriyetin 100. yılında 500 milyar dolar mal ihracatı hedefine kilitlenmiş durumda olduğumuz günümüzde, Ege Bölgemizin bu hedefe ulaşmamızda önemli bir role sahip olduğunu biliyor ve dış ticaret alanında ülkemizin sağladığı ilerlemeyle doğru orantılı olarak büyük bir atılım gerçekleştirdiğini memnuniyetle görüyoruz. Türkiye'nin geçtiğimiz 13 yıllık süreçteki dönüşümünden Ege Bölgemiz de nasibini fazlasıyla almıştır. 2002 yılında yaklaşık 4,1 milyar dolar ihracat yapan Ege Bölgemiz, 2014 yılında ihracatını 16,3 milyar dolara çıkarmıştır. Aynı yıllar arasındaki yıllık ortalama ihracat büyüme oranı ise yüzde 12,2 olmuştur. Günümüzde Ege Bölgesi dış ticaretimizin yüzde 8,2'sini, ihracatımızın yüzde 10,3'ünü gerçekleştirmekte olup en fazla ihracat gerçekleştiren 2. bölgemiz olma başarısını yakalamıştır" dedi. Ege Bölgesi'ni, 'Türkiye'nin gözbebeği' olarak nitelendiren Zeybekci, "Bugün geldiğimiz noktada, marka bölge olmayı ziyadesiyle hak eden bir Ege görüyoruz. Artık Ege Bölgesi, daha çok üreten, daha sürdürülebilir ihracat yapısına sahip ve bunlara bağlı olarak da daha fazla hemşerisine istihdam sağlayan bir konumda" şeklinde konuştu. Zeybekci, 2014'te Ege'nin, tıpkı işgücü göstergelerinde olduğu gibi İzmir ile kayda değer bir atılım sergilediğini mutlulukla izlediklerini kaydetti. İzmir'in, marka başvurularında Türkiye üçüncüsü iken, patent başvurularında 4. ve endüstriyel tasarım başvurularında da 5. sırada yer aldığını vurgulayan Zeybekci, şöyle devam etti; "Bu doğrultuda, İzmir'in yenilikçilik ve girişim alanlarında Türkiye'de öncü iller arasında olduğu görülmektedir. Benzer şekilde Denizli de, 2014'te marka başvurularında Türkiye 12.'si iken, patent başvurularında 33. ve endüstriyel tasarım başvurularında da 12. sırada yer almıştır. Marka başvurularının 2002'ye göre yüzde 248,3 artarak 2014'te 1212'ye ulaştığı Denizli'de, patent başvuru sayısı da yine aynı dönemler arasında yüzde 100 artmıştır. Bu gelişim trendinin, Ege Bölgesi'nin tümünü Türkiye ekonomisinin parlayan yıldızı haline getireceğine olan inancım tamdır."

DESTEĞİMİZ DEVAM EDECEK
Türkiye'mizin dünya ekonomisinde söz sahibi olabilmesi yolunda, Ege Bölgesi'ne büyük bir rol düştüğünün farkında olduklarını belirten Zeybekci, "Ege'nin; katma değeri yüksek ürünler geliştirme, bu ürünleri yeni pazarlara ihraç etme ve daha çok yenilikçiliğin beşiği olma konularında daha atak davranması için hepimiz elimizden geleni yapmalıyız. Mevcut konumundan çok daha iyisini hak eden Egeli ihracatçı ve girişimcilerimiz için Bakanlık olarak her türlü olanağımızı sunmaya hazır olduğumuzu vurgulamak istiyorum" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.