Çarşamba 20.01.2016

Eğlenceli ve verimli bir yarıyıl tatili için öneriler

22 Ocak'ta başlayacak ve 5 Şubat'a kadar devam edecek olan yarıyıl tatili öncesi çocukları ve ailelerini tatlı bir telaş sardı. İzmir Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Elif Öztürk Yılmaztekin, yaklaşan yarıyıl tatilinin hem eğlenceli hem de verimli geçebileceğini, yapılması gereken en önemli şeyin iyi bir planlama olduğunu söyledi. Planlama yapmak noktasında ailelere mutlaka çocukları ile birlikte plan yapmaları tavsiyesinde bulunan Yrd. Doç. Dr. Yılmaztekin, alternatif planlar hakkında bilgi sahibi olan çocukların programa dahil olmada daha istekli olacaklarını söyledi. Çocukların aktif olarak katılacakları etkinlikler ile planlanan bir yarıyıl tatilinin daha verimli geçeceğine dikkat çeken Yılmaztekin, "Yarıyıl tatili sınavlara hazırlananlar için bir sıçrama tahtası olarak görülebilir. Ancak daha da önemlisi çocukların dersleri kadar dinlenme zamanlarını da aktif ve verimli geçirmeleridir. Ders tekrarı yaparak öğrenilenler pekiştirebilir. Bunun için ilk yapılması gereken, zaman planlamasının ve dinlenme sürelerinin iyi belirlenmesi ve buna da uyulmasıdır" diye konuştu.

KİTAP OKUMAYI UNUTMAYIN
Kitap okumanın yarıyıl tatillerinin vazgeçilmezi olduğunu hatırlatan Yılmaztekin, "Örneğin, okumak istediği kitabı çocuğun kendisinin seçmesi okuma hevesini artıracaktır. Kitap bittikten sonra onda uyandırdığı duygular üzerine konuşmak, çocuğunuzun kitap üzerinde yeniden düşünmesi anlamına gelir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.