Son Güncelleme: Salı 19.01.2016
Ulaşım krizinde bir fiyasko daha
İzmir'de geçen yıl 15 milyon TL zararın yaşandığı ulaşım krizinde tek sorumlu olarak Kent Kart'ı gösteren Büyükşehir Belediyesi'nin ihaleyi kazanan Kartek firmasına da dava açtığı öğrenildi
İFTİRA ATMAKLA SUÇLADI
Kent Kart yetkilileri ise Büyükşehir'i iftira atmakla suçladı. Yazılım kodlarını zamanında ESHOT yetkililerine teslim ettiklerini belirten firma yetkilileri şifrelerin değiştirilmesi gibi bir durumun söz konusu olmadığını iddia etti. Ardından da yaşananları beceriksizlik olarak nitelendirdi. Egeli Sabah'ın yaptığı araştırma Büyükşehir'in toplu ulaşım krizinde kamuoyunu doğru bilgilendirmediğini ortaya çıkardı. Krizin yaşandığı süreçte olup bitenlerden Kent Kart'ı sorumlu tutan Büyükşehir'in yaklaşık 15 milyon liralık kamu zararını tahsil etmek için sadece Kent Kart'a değil aynı zamanda yeni ihaleyi kazanan Kartek firmasına da dava açtığını ortaya koydu. ESHOT Genel Müdürlüğü tarafından kamuoyundan sır gibi saklanan gerçek Temiz İzmir Derneği'nin ESHOT Genel Müdürlüğü'ne Bilgi Edinme Yasası kapsamında yaptığı başvuru ile ortaya çıktı. ESHOT Genel Müdürü Raif Canbek, Kent Kart ile Kartek Kart için elektronik ücret toplama sistem işletim hizmet alımı ihalesi sonrası oluşan kamu zararını tahsil etmek amacıyla her iki şirkete de dava açtıklarını açıkladı. Canbek'in yazılı açıklaması Büyükşehir'in kriz sürecinde vatandaşları ve kamuoyunu doğru bilgilendirmediğinin ispatı olarak değerlendirildi. Edinilen bilgiye göre Büyükşehir, kriz sonrası araştırma yaptı. Elde ettiği verileri tespit raporunda toplayan ESHOT, Kent Kart'ın yanı sıra kamu zararının oluşmasında Kartek'in de sorumlu olduğu kanaatine vardı. Ardından da İzmir Asliye Ticaret Mahkemesi'ne dava açarak oluşan 15 milyon liralık kamu zararının her iki firmadan da tahsil edilmesini istedi.
CEZAİ İŞLEM UYGULANDI
ESHOT Genel Müdürlüğü'nün Kartek Firması'na da dava açmasında etkili olan diğer bir etkenin ise firmanın kendi sistemini kurmakta gecikmesi olduğu öne sürüldü. İddiaya göre elektronik ücret toplama sistemi işletim ihalesini alan Kartek'in kendi sistemini kurması ve işletmesi yaklaşık 1.5 ayı buldu. Bunun sonucu olarak da ESHOT, Kartek'e imzalanan sözleşme hükümleri doğrultusunda cezai işlem uyguladı. Açılan dava ile Kartek'ten tahsil edilemeyen biniş ücretleri istendi.
EN SON HABERLER
- 1 Bodrum yeni yılda Paris’le yarışacak
- 2 Avşar Emaye ihracatı ile yıldızlaştı
- 3 İkbal Thermal Hotel & SPA dünya üçüncüsü
- 4 Artuk Aviation ihracata başlıyor
- 5 Atom Karınca’nın hedefi büyük
- 6 Avrupa’nın ilk ve tek yanmaz bandını ürettiler
- 7 Ödüllerini Bakan Varank’tan aldılar
- 8 Oruçoğlu Yağ Afyon’un gururu
- 9 Türkiye’nin ilk yeşil OSB’si olacak
- 10 Termal otellere örnek oluyor