Pazar 03.04.2016

Egeli ihracatçılar mart ayında coştu

Ege İhracatçı Birlikleri, mart ayında 931 milyon 129 bin 479 dolar ihracat gerçekleştirdi. 2015’in aynı ayına göre yüzde 6 artış sağlandı

Mart 2016'da Ege İhracatçı Birlikleri bünyesindeki 12 ihracatçı birliğinden 5 tanesi 2015'in mart ayına göre ihracatlarını artırma başarısı gösterdi. Egeli ihracatçıların mart ayında yaptığı sanayi ürünleri ihracatı 2015 yılı mart ayına göre yüzde 8'lik artışla 436 milyon dolardan, 472 milyon dolara çıkarken, tarım ürünleri ihracatı ise yüzde 6'lık yükselişle 377 milyon dolardan, 398 milyon dolara çıktı. Madencilik ürünleri ihracatı ise yüzde 7'lik gerilemeyle 60 milyon 291 bin dolarda kaldı. Ege Tütün İhracatçıları Birliği, Mart 2016'da ihracatını 120 milyon 474 bin dolarlık tutarla yüzde 16 artırarak en fazla ihracatı gerçekleştirdi. 2015'in mart ayına göre ihracatına yüzde 30 artırarak 103 milyon 353 bin dolar tutara ulaşan Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği ikinciliğe yerleşti. Ege Maden İhracatçıları Birliği, 2015 yılı mart ayına göre ihracatında yüzde 7 azalış yaşadı ve 60 milyon 291 bin dolarlık ihracat yaptı. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği'nin de ihracatı yüzde 5 azaldı ve 10 milyon 546 bin dolar tutarında ihracata imza attı. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, Şubat ayında başlayan ihracat artışının devam etmesini temenni etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.