Cumartesi 16.04.2016

Çevreci ve tasarruflu filo kurulamayacak mı

İzmir'de 20 elektrikli otobüs ihalesinin ikinci kez iptal olması, "çevreci ve tasarruflu elektrikli otobüs filosu kurma" hedefinin akıbeti konusunda şüphelere yol açtı. ESHOT tarafından geçen yıl ağustos ayında yapılan ilk ihale itirazlar üzerine Kamu İhale Kurumu (KİK) tarafından iptal edildi. İkinci ihale 9 Mart'ta yapıldı. Polonyalı firma 11 milyon 569 bin euro, Türkiye'den TCV Otomotiv Makine Sanayi 9 milyon 400 bin euro Çinli firma ise 8 milyon 900 bin 360 euro tutarında teklif verdi. ESHOT Genel Müdürlüğü üç teklifin geldiği ihaleyi iptal etti. ESHOT yetkililerinin verdiği bilgiye göre en düşük teklifi veren Çin firmasını teknik şartları sağladığı halde teklif mektubunu hatalı doldurduğu, teminat mektubunun hatalı olduğu ve ihalede istenen işin bedeline ait detay fiyatlandırma belgesini vermediği için elendi. En düşük ikinci teklifi veren Türk firmasının teklif ettiği otobüsün ise istenilen teknik şartları sağlamadığı, teklif edilen otobüsün full elektrikli olmaması, ısıtmayı dizel yakıtla yaptığı, bataryasının yaz koşullarında full şarzlı iken 150 km yol- 13 saat klima çalışma şartını sağlamadığı belirlendi. Ayrıca klima sistemi teknik şartnamede hava kanallı istenmesine karşın firma klimayı tavandan sadece 3 noktadan üflemeli teklif etti. İhale şartnamesine uymayan özelliklerdeki bu otobüs de elendi. Devlet Bahçeli

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.