Cumartesi 23.04.2016

6 milyar dolar ihracat hedefi tutturulabilecek

Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Nurettin Tarakçıoğlu, "Mobilya sektörünün kuracağı Türk Ticaret Merkezi ile Türkiye, 2023 için ortaya koyduğu 6 milyar dolar mobilya ihracatı hedefini tutturabilecek" ifadesini kullandı. Birliğin olağan mali genel kurulunda konuşan Nurettin Tarakçıoğlu, ihracatta mobilya sektöründen beklentilerinin çok yüksek olduğunu ifade ederek, ABD'de Türk Ticaret Merkezi kurma kararı alındığını kaydetti. "Mobilya sektörünün kuracağı Türk Ticaret Merkezi ile Türkiye 2023 için ortaya koyduğu 6 milyar dolar mobilya ihracatı hedefini tutturabilecek" ifadesini kullanan Tarakçıoğlu, sektörün yakın coğrafyadaki siyasi krizlerden etkilenmemesi için alternatif pazar arayışlarının devam edeceğini vurguladı. Birliklerinin mobilya, ambalaj ve odun dışı orman ürünleri olmak üzere üç ana ürün grubu olduğuna işaret eden Tarakçıoğlu, 2016 yılının ilk çeyreğinde 2015 yılı ilk çeyreğine göre ihracatlarını yüzde 14 arttırarak 122 milyon dolardan 140 milyon dolara yükselttiklerini bildirdi. Dünya genelinde sağlıklı beslenme, sağlıklı ürün tüketmenin öneminin her geçen gün arttığına dikkati çeken Tarakçıoğlu, odun dışı orman ürünleri ihracatında bu trendi avantaja dönüştürmek için çalıştıklarını ifade etti. Tarakçıoğlu, odun dışı orman ürünlerinden yıllık 100 milyon dolar gelir elde edildiğini, bu rakamı 3-5 yıl içinde 250 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.