Pazartesi 30.05.2016

Ergenlikte meyve kanserden koruyor

ABD'li bilim insanları, 90 bin kadının sağlık ve beslenme verilerini karşılaştırarak ergenlikte yenilen meyvelerin, ilerleyen yaşlarda ortaya çıkabilecek göğüs kanserini engellediği sonucuna ulaştı. British Medical Journal adlı bilimsel dergide yayımlanan makaleye göre, ergenlik döneminde günde 3 porsiyon meyve yiyen kişiler, günde yarım porsiyon meyve tüketenlere göre, göğüs kanserine yüzde 25 oranda daha az yakalanıyor. Aynı makalede, meyve yemenin faydaları öne çıkarılırken, meyve suyu tüketiminin göğüs kanseriyle alakalı herhangi bir faydası ya da zararının saptanmadığı belirtildi.
ÖĞÜNLER ATLANMAMALI
Bu dönemde hızlı büyüme nedeniyle, enerji, beslenme kalitesi, besin ögelerinin yeteri miktarda alınması önemlidir. Buna karşılık ergenlik döneminde ev dışında geçirilen zamanın artması ve düzensizleşen yaşam biçimi sebebiyle pratik ve hazır yemeklerin çok sık tüketilmesi, besin gereksinimlerinin tam karşılanmamasına neden olabilmektedir. Ergenlik döneminde diğer bir yanlış beslenme alışkanlıklarından biride öğün atlamadır. Genellikle en çok atlanan öğün sabah kahvaltısıdır. Yetersiz ve dengesiz beslenme sonucunda boy uzaması yavaşlar hatta durabilir, büyüme ve gelişme eksik kalır, dengesiz beslenme ve hareketsizlik nedeniyle şişmanlık, kızlarda demir eksikliği, kas oluşumu ve kemik gelişiminde gerilik ve iyot yetersizliğine bağlı guatr görülür.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.