Perşembe 02.06.2016
Son Güncelleme: Çarşamba 01.06.2016

Turizmi kurtaracak reçete

Yaşar Üniversitesi Turizm Rehberliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Orhan İçöz, Turizm Eylem Planı ile 255 milyon liralık destek bekleyen sektörün kalıcı çözümler için deniz-güneş ve kum üçgenine dayalı tatil anlayışından sıyrılarak, dünyada büyüyen bir pazar haline gelen 'özel ilgi turizmine' yönelmesi gerektiğini savundu. Özel ilgi turistinin, özel bir merak, hobi ya da ilgi alanına sahip olan birey veya grup olarak tanımlandığını belirten Prof. Dr. Orhan İçöz, "Özel ilgi turizmi katılım hedeflerine göre genel olarak doğaya dönük, kültür ve hobi amaçlı olarak üç kategoridedir. Türkiye'nin olanaklarına baktığımızda doğa, kültür, dağ, sağlık, tarım ve mağara turizmi ile deniz sporları, kuş gözleme, doğal yaşam, atlı turizm, köy yaşamını izleme ve balon gezileri gibi seçenekleri ön planda görüyoruz. Dünya Ekonomik Forumu'nun 2014 için yapmış olduğu Turizm Rekabet Gücü İndeksine göre ülkemiz 141 ülke içinde ancak 44'üncü sırada yer alabildi. Bütün bu gelişmeler doğrultusunda Türkiye, turizm stratejisinin bir ayağını özel ilgi turizmi üzerine oluşturmalı ve bu pazara ağırlık vererek tanıtım çabalarını bu hedefe yönelik gerçekleştirmeli. Turizmde çeşitliliğin artması ve potansiyel turistlere sunulabilecek seçeneklerin oluşturulması hem sektöre ivme kazandıracak hem de turist harcamalarını yükseltecektir" bilgisini verdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.