Salı 07.06.2016

Yunanistan ile ticari işbirliği artacak

Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, Yunanistan ile Türkiye arasındaki ticaret hacminin artması için 'iş'e odaklanma çağrısında bulundu. Yorgancılar, Yunanistan'ın İzmir Başkonsolosu Argyro Papoulia'yı ziyaret etti. Papoulia, iki ülke arasında kültürel ve ticari ilişkilerin geliştirilmesinin önemine değinirken, "Yunanistan, uzun yıllar hizmetler ülkesi oldu. Ciddi sanayi altyapısı olmadı. Milli gelirimizin yüzde 70'ini hizmetler sektörü oluşturdu. Türkiye'nin ve İzmir'in ise bir sanayi geleneği mevcut" diye konuştu. Papouila görev süresinde ticari ve sanayi işbirliğini geliştirmek istediğini kaydetti. Yorgancılar ise iki ülke arasında ticaret hacminin 3.2 milyar dolar, İzmir ile Yunanistan arasındaki toplam ticaret hacminin ise sadece 220 milyon dolar olduğunu belirterek, bu rakamları yeterli görmediklerini söyledi. İzmir'de 5'i üretim sektöründe ve EBSO üyesi olmak üzere 70 Yunan firması bulunduğunu kaydeden Yorgancılar, "Son dönemde Türk yatırımcılarının iki kıyıda gerçekleştirdikleri marina yatırımları deniz ticaretinin artmasına katkı sağlayacak. Ancak, yeterli değil. İzmir'den Atina'nın yanı sıra Selanik, Pire, Girit, Midilli, Foça gibi noktalara direkt ulaşım imkanları artmalı" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.