Cumartesi 11.06.2016

Aile şirketleri ekonominin bel kemiği

Yaşar Üniversitesi Ekonomi Bölümü tarafından Türkiye Aile İşletmeleri Derneği'nin (TAİDER) desteği ile düzenlenen Aile İşletmeleri ve Girişimcilik Seminerleri'ne Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Başkan Yardımcısı Şükrü Ünlütürk, konuk oldu. Ünlütürk, aile şirketlerinin dünya ekonomisinin bel kemiğini oluşturduğunu belirterek, "Dünya gayri safi milli hasılasının yüzde 70'e yakını aile şirketlerinden geliyor. Türkiye'de firmaların yüzde 90-95'i aile şirketi. Aile şirketlerinin kurumsal yönetim ilkelerine göre yönetilmeleri gerek kendi performansları ve sürdürülebilirliği gerekse de ülke ekonomisine katkıları açısından son derece önemli. Aile sadakati Türkiye için çok önemli bir kültür. İş ile aile bireylerinin ilişkilerini iyi tarif etmemiz lazım. Duygusallık var, bağlılık var, ancak iş tarafında duygusallığa tahammül yok. Biz 2000 yılında aile anayasamızı yazdık. Anayasamıza göre, çocuklarımız üniversiteden mezun olunca 5 yıl şirkete alınmıyor, illa ki bir yerde çalışması lazım. İstiyorsan şarkıcı, doktor, avukat ol bizimle aynı işi yapman ya da aynı bölümü okuman şart değil, diyoruz. İnci Akü'den Şerife İnci Eren hanımla TAİ- DER'i birlikte kurduk ve hala da aktif olarak dernek için çalışıyorum" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.