Çarşamba 22.06.2016

Kaza riski hesaplanmamış

Tramvay projelerinin iptali istemiyle 335 kişinin açtığı davanın avukatlığını üstlenen Mustafa Kemal Turan, projeyi "zulüm uygulaması" diye nitelendirerek, "İzmir tramvay vagonlarının 32 metre uzunlukta tasarlandığı ve tasarım hızının ortalama 24 km/saat olduğu biliniyor. Taşıt yolu ile birlikte tasarlanması halinde kritik alanlardan geçerken frenleme mesafesinin hızını en düşük seviye olan 15 km/ saate indirse bile, en kısa fren mesafesi hava koşullarına göre değişim göstererek en kısa (manyetik frenleme sistemine sahip olunsa dahi) 3 ila 6 metre arasında bir durma mesafesini ortaya çıkaracaktır. Bu risklerin hiçbir şekilde analiz edilmediği anlaşılmaktadır. Bu proje her açıdan yanlıştır ama en yanlış tarafı kaza riskinin çok yüksek olmasıdır. Bu kaçak yapılaşma büyük bir bela haline gelmeden, acilen bilimin ve hukukun süzgecinden geçirilmesi gerekmektedir" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.