Cumartesi 02.07.2016

Yüksek teknolojili ürün ihracı artmalı

Mayıs ayında ihracatın artmasının sevindirici olduğunu kaydeden İTO Başkanı Demirtaş, ancak daha fazla katma değerli ürüne yönelmek gerektiğini vurguladı

İzmir Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, mayıs ayında ihracatın yüzde 9.6 artmasının sevindirici olduğunu belirterek, "Ama yüksek teknoloji ürünlerinin imalat sanayi ihracatındaki payı sadece yüzde 3.3, toplamdaki payı daha da düşük. Mutlaka daha fazla katma değerli ürünler üretip, ihraç etmemiz gerekiyor" dedi. Demirtaş, İzmir'in ihracat artış ortalamasının Türkiye ortalaması altında kalmasına dikkat çekerek, bunun düzeltilmesi için çeşitli destekler gerektiğini söyledi. Demirtaş, Türkiye İstatistik Kurumu'nun açıkladığı dış ticaret verilerine göre mayıs ayında Türkiye'nin ihracatının yüzde 9.6 arttığını, ithalatının ise yüzde 3.8 azaldığını söyledi. Dış ticaret açığının yüzde 25.5 azalıp, ihracatın ithalatı karşılama oranının da yüzde 62'den yüzde 70.6'ya yükselmesinin sevindirici olduğunu belirten Demirtaş, "Ülkemizin 5 aylık ihracatı ise 58.8 milyar dolar. Geçtiğimiz yılın aynı döneminde ise ihracatımız 61.4 milyar dolar. Yani mayıs ayındaki artışa rağmen hala geçtiğimiz yılı yakalayamadık. Kıpırdanma sevindirici ama yeterli değil" dedi. İzmir'in ihracatının da mayıs ayında yüzde 5.4 artarak 3.5 milyar olduğunu belirten Demirtaş, ihracattaki sevindirici kıpırdanmaya karşın, yüksek teknolojili ürünlerin ihracatının düşüklüğüne dikkat çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.