Cuma 08.07.2016
Son Güncelleme: Perşembe 07.07.2016

Çeşmeli musluk başında nöbette

Çeşme’de bayram tatili nedeniyle nüfus artarken, su boru patlaması ve yoğun kullanım nedeniyle bazı mahalleler susuz kaldı. Vatandaşlar kendilerine açıklama bile yapılmamasından dert yandı

Turistlerin adeta akın ettiği Çeşme'nin nüfusu bayram tatilinde 5 kat birden artarken, su borusu patlamasından dolayı depolarda su seviyesi düştü, Dalyan Mahallesi'ne yaklaşık 10 gündür düzenli su verilememeye başlandı. Ayrıca nüfusun artmasıyla birlikte yoğun kullanım nedeniyle su depolarında seviyelerin düşük olduğu ve dün de Ilıca Mallesine'de su verilemediği öğrenildi. Dalyan Mahallesi sakinleri Çeşme Belediyesi'ne isyan etti. Yüksek rakımdaki mahalleye, gece saatlerinde ya da sabah erken saatlerinde su verilirken vatandaşlar muslukların başında su nöbeti tutmaya başladı.
YAZLIKLAR TERKEDİLDİ
Dalyan Mahallesi sakinlerinden emekli öğretmen Ersin Özenç, "Su ara ara geliyor, bir saat akıyor o zaman bidonları dolduruyoruz. Birkaç gün üst üste hiç akmadı. Akan suyun yeri başka. Duş alınıyor, yemek yapılıyor, bulaşık yıkanıyor, çamaşır yıkanıyor. Yazlıkta rezil olduk. Bazı arkadaşlar, su gelmediği için yazlıkları bırakıp İzmir'e döndü. Biz de ne kadar sabrederiz bilmiyorum" dedi. Özel bir firmadan emekli olan Adnan Özenç ise, "Yan komşumuz yazlığı terk edip gitti sular akmıyor diye, biz de bu gidişle tatilimizi yarıda kesip döneceğiz. Bahçe sulamaktan vazgeçtik, ben 20 litrelik musluklu bidonlar almak zorunda kaldım. Dün gece saat 01.00'e kadar bekledik. Önce ses gelemeye başladı, sonra su akmaya başlayınca boş bidon ve kovaları doldurmaya başladık. Musluk başında nöbet tutuyoruz. Ben askerliğimi yapalı çok oldu ama artık burada su nöbeti tutuyorum" diye konuştu. Mahalle berberlerinden Mesut Arı ise "Bir haftadır su sıkıntısı yaşıyoruz. Belediye açıklama yapmıyor. Bu su yokluğunda çok etkilendik, benim her yaptığım iş su ile alakalı. Müşterinin sakal tıraşını, saç yıkamasını taşıma su ile yapıyorum. Bazen su olmadığında müşteri bile çeviriyorum" dedi. Mahalle sakinlerinden Ali Paşaoğulları ise, "Belediye yeterli bilgi vermiyor. Bu konuda herkes sıkıntı çekiyor. Denize bile girmekte sıkıntı yaşıyoruz, çünkü çıktığımızda duş alacak su yok" diye yakındı.