Perşembe 18.08.2016

Sanal gerçeklik oyunu tasarladı

Teknolojinin son yıllardaki gelişimi, oyun ve eğlence dünyasında da yenilikleri beraberinde getirdi. Yaşar Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümü öğrencisi Hakan Yayman da yazılımı ve grafik taban tasarımı kendisine ait bir sanal gerçeklik oyunu tasarladı. Akıllı telefonların sanal gerçeklik aracına dönüştürülmesinin büyük bir fırsat olduğunu belirten Yayman, tasarladığı oyunu geliştirerek yakın zamanda piyasaya sunmak istediğini belirtti. Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. İsmail Okay'ın danışmanlığında yaptığı oyunun test aşamasını başarıyla geçtiğini belirten Hakan Yayman, "Yazılım temeli ve grafik tabanları bana ait AlienBase isimli, strateji ve savaş unsurları olan bir sanal gerçeklik oyunu yaptım" dedi. Goldman Sachs'ın hazırladığı rapora göre; 2025 yılında 85 milyar dolarlık bir hacme ulaşması beklenen sanal gerçeklik pazarının, özellikle oyun ve eğlence endüstrisi için potansiyeli çok büyük. Oyun sektörünün Türkiye'deki pazar büyüklüğü ise 464 milyon dolar. Türkiye'de yaklaşık 22 milyon oyuncu var, 11 milyondan fazla insan ise oynadıkları oyunların içinde para harcıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.