Salı 23.08.2016

İncirde rekolte düştü, kalite arttı

Ege Bölgesi'nde yeni sezon kuru incir rekoltesinin geçen yıla oranla yüzde 3 düşeceği ve 72 bin ton olmasının beklendiği, buna karşın incirin, son yılların en kaliteli inciri olduğu açıklandı. İzmir Ticaret Borsası (İTB) koordinatörlüğünde, Ege İhracatçı Birlikleri, İzmir Ticaret Odası, Aydın Ticaret Borsası işbirliğinde ve Erbeyli İncir Araştırma Enstitüsü ile Aydın Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü'nün katkıları ile gerçekleştirilen 2016- 2017 sezonu Ege Bölgesi kuru incir rekolte tahmin rakamları basın toplantısıyla kamuoyuna açıklandı. İTB Yönetim Kurulu üyesi Özhan Şen, bu sene ürünlerdeki hastalık oranlarının düştüğünü, kalitenin arttığını ancak buna rağmen rekoltede düşüş yaşandığını söyledi. Şen, geçen sene 75 bin ton olan rekolte tahmin rakamlarının bu sene yüzde 3 oranında bir düşüşle 72 bine gerilediğini belirtti. Kuru incirde yapılan ihracatın geçtiğimiz yıllara oranla artış gösterdiğini ifade eden Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birlik Başkanı Birol Celep ise, "Rekoltedeki düşünün rakamsal değerini kalite problemi ile kapatacağız. Geçen seneye oranla ihracatımızda yüzde 15 oranında bir artış var. Bu sene kalitenin yüksek olması ihracat için son derece önemli. Bu seneki ürün son yılların en iyi ürünü diyebiliriz. 2013 yılında çok kaliteli bir ürün vardı" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.