Çarşamba 19.10.2016

Yıldırım: Fason değil inovatif yatırımlar yapacağız

İzmir’de Ayakkabı Çalıştayı’na katılan Adnan Yıldırım, sektörün büyümesi için inovatif yatırımlar yapmak istediklerini söyledi

Ekonomi Bakanı Başdanışmanı Adnan Yıldırım, Ekonomi Bakanlığı tarafından İzmir'de Kaya Termal İzmir Convention Center'da düzenlenen "Ayakkabı Çalıştayı"nın açılışında, ayakkabı sektörünün köklü bir dönüşüm süreci içinde olduğunu belirtti. Ayakkabı ithalatına getirilen gümrük vergilerinin sektör açısından olumlu etkilerinin görüldüğünü ifade eden Yıldırım, "Bu önlemlerle ithalat, 2015'te yüzde 16,7 düşüşle 953 milyon dolardan 794 milyon dolara geriledi. Bakanlık olarak sektörün sanayici ve ihracatçıyı desteklemek için çalışıyoruz. Geleneksel kadim sektör yeter ki ölçeğini büyütsün. Ne tür talebiniz olursa olsun sizden bir adım önde olacağız. Fason değil inovatif yatırımlar yapacağız" dedi. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği Başkanı Süleyman Gürsoy da Avrupa'nın en büyük, dünyanın 7. ayakkabı üreticisi Türkiye'nin 560 milyon çift kapasitesinin 360 milyonunu kullanabildiğini, sektörün çoğu yeterli eğitim düzeyinde olmayan 2 milyon kişiye iş sağladığını kaydetti. Taklit üretimin markalaşmayı önlediğine işaret eden Gürsoy, buna yönelik denetim ve cezaların artırılması gerektiğini vurguladı. Orta Anadolu Deri ve Ayakkabı Sanayicileri Derneği Başkanı Vedat Yakupoğlu ise kapasitede dünya 7'ncisi olmalarına karşın ihracatta ilk 20'nin içine giremediklerini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.