Çarşamba 02.11.2016
Son Güncelleme: Salı 01.11.2016

Denizli ekonomisi gelişiyor

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili ve Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) Başkanı Süleyman Kocasert, kentin ihracat performansının yükseldiğini sektörlerde de çeşitliliğin arttığını söyledi. İhracat performansında geçtiğimiz yıl 8. sırada yer alan Denizli'nin, bu yıl Ekim ayına kadar bu yerini koruduğunu belirten Kocasert, "2016'nın ilk 9 ayında Denizli'den aylık ortalama 230 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildiği görünüyor. Denizli, son yıllarda ülkemizin en çok gelişme gösteren illerinden biri konumunda ve yılda ağırladığı yaklaşık 2,5 milyon turist ile en çok ziyaret edilen iller arasında 5. sırada. Pamukkale, Hierapolis, Bozdağ, Teleferik, Kaleiçi Çarşısı Denizli'nin en çok dikkat çeken yerleri arasında yer alıyor. Denizli Cumhuriyet'in 100. yılı olan 2023'te, 10 milyon turisti ağırlamayı hedefliyor" dedi Denizli'nin, dünyada ve Türkiye'de ev tekstilinin başkenti olarak kabul edildiğini belirten Başkan Kocasert, "2000'li yılların başında tekstil ve hazır giyim ihracatının toplam ihracattan aldığı pay yaklaşık yüzde 75 seviyelerindeydi. Ancak sektörel çeşitliliğin artması ve gıda, mermer, bakır, traverten gibi alternatif sektörlerin oluşması dolayısıyla bu rakam yüzde 45 seviyelerine indi. Denizli'nin artan sektörel çeşitlilik ile diğer illerden ayrıştığı ortaya çıkıyor" dedi.
DENİB DÜNYAYA AÇILIYOR
Ev tekstilinde havlunun yerinin Denizli için çok farklı olduğuna dikkat çeken Kocasert, "Türk havlusu Denizlililere atalarından kalan bir miras. Saat kelimesinde İsviçre, araba kelimesinde Almanya nasıl akla geliyorsa; havlu kelimesinde de tüm dünyada Türkiye'nin adının duyulmasını kendimize misyon edindik ve bu doğrultuda büyük bir gayretle çalışıyoruz. Yine bu hedefle, birliğimiz tarafından oluşturulan "Turkish Towels" markası mevcut. Bu marka altında, ABD, Almanya, Kanada, Polonya, Dubai, Çin, İngiltere, İsveç, Danimarka gibi ülkelerde Türk havlusunun tanınırlığının artması için fuarlara katılıyoruz" dedi.
"İHRACATTA ARTIŞ BEKLİYORUZ"
Kocasert, şöyle devam etti: "2015 dünya ticaretinin sadece yüzde 3 oranında büyümesinden dolayı ekonomi açısından zor bir seneydi. 2016 yılı küresel büyüme beklentileri de, 2015 yılından çok farklı değil. Ancak dünyada yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen ülkemiz büyümeye devam ediyor. 2015 yılında yakalanan yüzde 4'lük büyüme rakamının ardından; 2016 yılının ilk çeyreğinde yüzde 4,8 ve ikinci çeyreğinde, yüzde 3,1'lik büyüme rakamlarına ulaştık. Son 27 çeyrektir kesintisiz büyüyen Türkiye ekonomisi, birçok AB ve G-20 ülkesinden daha yüksek bir büyüme oranına ulaştı. Bu durum, ülkemizin potansiyelini keşfederek büyüdüğünün en büyük göstergesidir. Kamu ve özel tüketim harcamalarına bağlı büyümeden ziyade yatırımlara ve ihracata yönelik bir büyümenin çok daha sağlıklı olduğu aşikar. Ülkemiz ekonomisinin daha çok büyümesi, daha fazla yatırım ve daha fazla ihracatı da beraberinde getirecek." Dünya ticaretinin içinde bulunduğu konjonktürden dolayı geçtiğimiz sene Rusya, Almanya, ABD, Çin ve birçok ülkenin ihracatının azaldığına dikkat çeken Kocasert, "Ülkemiz ihracatı da yüzde 8,7'lik düşüşle, 2009'dan sonra ilk kez azalmıştı. İhracatımızda, bu yılın ilk yarısından beri yakaladığımız bir ivme var. Bu ivmeyi, yılın geri kalan 3 ayında da devam ettirerek, 2016 ihracatında artış olacağını öngörüyoruz. 15 Temmuz, ülkemiz ile ilgili karanlık emelleri olan grupların derslerini aldıkları bir geceydi. Türk milletinin bağımsızlığına düşkün olduğunu, milli iradeden asla ödün vermeyeceklerini bir kez daha gördüler. Demokrasi ve Cumhuriyet'e olan bağlılığımızdan dolayı, o gece ve sonrasında hem Türkiye'de hem Denizli'de vatan hainlerine karşı durduk. Bu hain girişim sonrasında, ekonomimiz adına yurt dışındaki muhataplarımıza durumu anlatarak, onlara herhangi bir tehlike bulunmadığını aktardık" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.