Perşembe 10.11.2016

Barajlarda su oranı ciddi ölçüde azaldı

DSİ Bölge Müdürü Çelenk, İzmir’e su sağlayan barajların doluluk oranının düştüğünü ancak eylem planlarının hazır olduğunu söyledi

İzmir'e içme suyu sağlayan barajlardan Balçova Barajı'nın doluluk oranı yüzde 10.27'ye düştü. Diğer baraşlardaki su düzeyi de azalırken, DSİ Bölge Müdürü Hayati Çelenk, endişeye gerek olmadığını vurgulayarak, "Su mühendisliğinde yılbaşı 1 Ekim'dir. 1 Ekim'de yağmur yağmasa da önümüzdeki günlerde yağış bekliyoruz" dedi.

ÖNLEMLER ALINIR
Kuraklık eylem planları olduğunu belirten Çelenk, şöyle devam etti: "Herhangi bir ihtiyaç geliştiğinde bu planları devreye sokarız. Bu planlar o andaki duruma göre belirlenirler. Doluluk oranlarına göre değişik önlemler uygulanır. Bu önlemlerin içinde vatandaşlara suyun ekonomik kullanımı duyurusu yapılır, tarımda ona göre planlama yapılır." İzmir'in su ihtiyacı Tahtalı, Balçova, Ürkmez, Güzelhisar, Gördes ve Alaçatı Kutlu Aktaş barajlarından ve yer altı kaynaklarından karşılanıyor. Yaz aylarında yoğun su kullanımı ve aşırı sıcaklar nedeniyle meydana gelen buharlaşma nedeniyle barajların su oranlarında düşüşler görüldü. Balçova Barajı'nda bulunan su miktarı yüzde 10.27 seviyelerine geriledi. Alaçatı Kutlu Aktaş Barajı'nda seviye yüzde 16.06 iken, Tahtalı Barajı'nda yüzde 50.20, Ürkmez Barajı'nda yüzde 41.96, Güzelhisar Barajı'nda ise yüzde 71.51 seviyesinde ölçüldü. Gördes Barajı'nda ise bakım çalışması devam ettiği için henüz su yok.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.