Pazartesi 13.02.2017

İmalat hatası

Büyükşehir Belediyesi’nin Konak’ta inşa edeceği alt geçidin deniz suyu ile dolmasının imalat hatasından kaynaklı olduğu öğrenildi. Büyükşehir yolun göçme tehlikesi ile karşı karşıya kaldı

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'ndaki trafiği rahatlatmak için yaptığı karayolu taşıt alt geçidinin deniz suyu ile dolmasının imalat hatasından kaynaklı olduğu ortaya çıktı. Alınan bilgilere göre su baskınını karayolu taşıt alt geçidinin deniz tarafındaki duvar imalatı sırasında çakılan kesişik kazıkların patlaması sonucu oluştuğu öğrenildi. Yolun göçme tehlikesine karşın araç trafiği tek şeride düşürüldü.
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda karayolundaki trafik akışını rahatlatmak amacıyla 2015 yılı Temmuz ayında yapımına başladığı taşıt alt geçidini geçtiğimiz cuma günü öğle saatlerinde deniz suyu ile doldu. Bölgede oturan vatandaşlar gördükleri manzara karşısında şaşkınlık yaşadı. Kentte günlerdir yağmur yağmamasına rağmen inşaatın su ile dolduğunu görenler tedirgin oldu. Binlerce metreküp suyun doldurduğu karayolu taşıt alt geçidinde su baskını nedeniyle inşaat durdurulurken bazı iş makinalarının da suyun altında kaldığı öne sürüldü. Olayın akabinde Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda Konak'tan Üçkuyular'a gidiş güzergahında bir şerit trafiğe kapatıldı.
Egeli Sabah'ın yaptığı araştırmaya göre taşıt alt geçidinin deniz suyu ile dolmasının imalat hatasından kaynaklı olduğu ortaya çıktı. Taşıt alt geçidinin duvar imalatı sırasında maliyeti çok yüksek olan kazıklar deniz suyu girmesin diye çakıldı. Fakat deniz kıyısındaki bu kazıklar cuma günü patladı. Deniz suyu da patlayan kazıktan içeri dolmaya başladı. İzmir Büyükşehir Belediye ekipleri ise bu durum karşısında basınçtan dolayı yolun çökme tehlikesi ile karşı karşıya kaldı. Su baskını aynı zamanda milyonlarca lira ile ihale edilen inşaata büyük zarar verdi.
Konu ile ilgili açıklama yapan uzmanlar, bundan sonra olabilecekler konusunda Büyükşehir yetkililerini şu sözlerle uyardı; "Eğer bu kazıklar deniz suyuna dayanıklı betondan imal edilmediyse deniz suyunun etkisi ile zaman içinde çatlamalar meydana gelir. Ardından da beton mukavemetini ve özelliğini kaybeder. Kazıklar sürekli deniz suyu içinde olacağı içinde zaman içinde korozyona uğrar, oksitlenir. Beton kazıkların içindeki demir de tuzlu su nedeniyle erir ve mukavemetini kaybeder. Bunun sonucu olarak da yapı yıkılır." Uzmanlar deniz suyunun tahliyesinin ardından alt geçit imalatının kapsamlı bir incelemeden geçirilmesi gerektiğini aksi takdirde ileride büyük sıkıntıların yaşanabileceğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.