Cumartesi 18.03.2017

Lojistik, teknoloji ile hız kazanıyor

Bilgi teknolojilerindeki gelişim, birçok sektörle değerlendirildiğinde lojistikte çok daha yoğun olduğu görülüyor

Dünya lojistik sektöründe teknoloji yatırımları olmazsa olmazlardan olarak görülüyor, Türkiye'de ise lojistik sektörünün teknoloji kullanımı artmaya devam ediyor. Ancak sektörün genel görünümüne bakıldığında büyük ölçekli firmaların bu tür yatırımlara daha fazla ağırlık verdikleri görülüyor. Küçük ölçekli firmalarda ise teknolojik yatırımlar sınırlı düzeyde yapılıyor. Lojistik sektörü için önümüzdeki dönem öne çıkacak yatırımların mobil üzerinde yoğunlaşacağı düşünülüyor. Lojistik sektörü temsilcileri, sektörlerinde son dönemde teknoloji kullanımın öne çıktığı alanları; satış gücü otomasyonu, kampanya yönetimi, sadakat programı yönetimi, çağrı merkezleri hizmetleri ve web üzerinden paket ve şikayet takibi olarak sıralanıyor. Yetkililer, çözümler açısından önem kazanan noktayı ise kar marjlarının düşük, rekabetin yoğun, işlem sayısının fazla olduğu lojistik sektörünün tüm bu bileşenleri artık bütünleşik, uçtan uca tek bir platformda yürütebileceği yapılara odaklanması olarak tanımlıyor.
YAYGIN HALE GELİYOR
Bilgi teknolojilerindeki gelişim, diğer birçok sektöre göre değerlendirildiğinde, lojistik sektöründe çok daha yoğun olduğu görülüyor. Malların hareketinin planlamasında, evrakların hazırlanmasında, sevkıyat, teslimat, mal bedellerin tahsili, iade mallar gibi lojistikle ilgili bütün lojistik süreçlerde bilgi teknolojilerinin kullanımı giderek yaygınlaşıyor. Ürünlerin, doğru zamanda, doğru yerde, doğru bilgi ile sunulması, nitelikli bilgi transferi sağlayan bilgi teknolojileri sayesinde gerçekleştiriliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.