Pazar 06.08.2017

Roman faytoncular işlerini geri istiyor

İZULAŞ’ın bünyesinde 6 yıldır faytoncu olarak çalışan, ancak sözde “verimsizlik” gerekçesiyle işten çıkarılan 5 Roman, işlerini geri istiyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı İZULAŞ'ın bünyesinde 2011 yılında hayata geçirilen fayton uygulaması kapsamında işe alınan Roman vatandaşlardan 5'i, yılbaşı ikramiyelerini eksik aldıkları gerekçesiyle Büyükşehir'e "tediye" davası açtı. Dava devam ederken İzmir Büyükşehir Belediyesi, geçen ay "verimsizlik" kararıyla 5 faytoncunun işine son verdi. İzmir Romanları Fayton Kültürünü Tanıtma Derneği Başkanı Gökmen Dunar, yaptığı açıklamada, 5 faytoncunun işine son verilmesine tepki gösterdi. 2011 yılından bu yana herhangi bir sıkıntı olmadığını ve verimli bulunduklarını belirten Dunar, "2017 itibarıyla bizim faytoncularımız işten atıldı. Bu zamana kadar verimli olan insanlar neden verimsiz oldu? Bu konu hakkında Başkan Aziz Kocaoğlu'ndan bir açıklama bekliyoruz." dedi.
AİHM'E GİDERİZ
"Başbakanlığa, Cumhurbaşkanlığı'na gerekirse Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne (AİHM) başvuracağız" diyen Dunar, "Bu süreci devam ettireceğiz ama önemli olan, durumun buralara gelmeden sorunu Kocaoğlu'nun çözmesidir" dedi. İşten çıkartılan faytoncu Yaşar Nesivar, "2011 yılında belediyenin teklifiyle İZULAŞ'ta çalışmaya başladım. Bize faytonlarımızı sattırdı. Şimdi de bizi işten attırdı. Hak, adalet bu mudur? İşten atılan faytoncu Veysel Paralıgil ise, "İstediğimiz tek şey işimize geri dönebilmek" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.