Çarşamba 18.10.2017
Son Güncelleme: Salı 17.10.2017

Çileli dönüşüm

CHP’li İzmir Büyükşehir birçok projede olduğu gibi kentsel dönüşümü de eline yüzüne bulaştırdı. Birçok kentsel dönüşüm ihalesi, teklifsiz kalınca iptal edilmek zorunda kaldı

Birçok projeyi zamanında tamamlayamadığı için kamuoyunda sık sık eleştiri konusu olan İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin yüzü kentsel dönüşüm projelerinde de gülmedi. Bayraklı'da 7 yıldır ihale aşamasına bile gelemeyen Büyükşehir, üç kez ihaleye çıktığı Ege Mahallesi Kentsel Dönüşüm Projesi'nde de teklif veren firma bulamayınca ihaleyi iptal etmek zorunda kaldı. Büyükşehir en son 12 Ekim'de gerçekleştirdiği Uzundere Kentsel Dönüşüm Projesi'nin 2. Etap ihalesine de hiçbir firma katılım göstermedi. Durum böyle olunca Uzundere 2. Etap Projesi de bir başka bahara kaldı. İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi'nin aldığı kararla Mayıs 2010'da Bayraklı ilçesinde Cengizhan, Alparslan ve Fuat Edip Baksı mahallelerinin büyük kısmını kapsayan 60 hektarlık alan "kentsel dönüşüm alanı" olarak ilan edildi. Mayıs 2012'de Bayraklıda vatandaşları bilgilendirmek amacıyla iletişim ve tanıtım merkezi açıldı. O süreçte bilgilendirme toplantıları ve anket çalışmaları yapıldı. 2 bin 831 konut sahibi ve 108 iş yeri sahibi ile görüşüldü. Veri tabanı oluşturuldu ve bu verilere bağlı hak sahipliliği tespitleri tamamlandı. Büyükşehir yüzbinlerce lira harcayarak hizmet alımı yöntemi ile bütün bu verilere bağlı olarak kentsel dönüşümle ilgili mimari proje ve tasarımları tamamladı. Ancak 60 hektarlık alanın kentsel dönüşüm bölgesi ilan edilmesinin üzerinden geçen 7 yıllık süreçte bir türlü ihale aşamasına gelinemedi.

TEK PROJE YÜRÜYOR
Büyükşehir, Konak'taki çoğunlukla roman vatandaşların yaşadığı Ege Mahallesi'nde ise 7 hektarlık alanı kentsel dönüşüm alanı olarak belirledi. Geçtiğimiz aylarda gerçekleştirilen ihaleler katılımcı firma olmadığı için iptal edilirken son ihale geçtiğimiz eylül ayında yapıldı. Büyükşehir 1. Etap için 7 Eylül 2017'de teklifleri alacağını duyurdu. Fakat üçüncü ihalenin akıbeti de diğer iki ihale gibi oldu. Belirtilen gün ve saatte hiçbir firma ihaleye katılım göstermeyince ihale yine iptal edildi. Büyükşehir, Karabağlar'da da Uzundere ve Yurtoğlu mahallelerindeki 32 hektarlık alanı kapsayan yer için kentsel dönüşüm çalışması başlattı. Geçtiğimiz yıl mayıs ve haziran aylarında yapılan ilk iki ihale, hiçbir müteahhit şirketin teklif vermemesi nedeniyle iptal edildi. Temmuz ayında yapılan üçüncü ihale ise tek teklifi veren Folkart Yapı'nın belgelerinin idari şartnameye uymaması nedeniyle iptal edildi. Dördüncü ihale ise tek teklif veren Folkart'ta kaldı. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu 12 Ekim'de Uzundere kentsel dönüşüm projesinin 2 etabını gerçekleştirmek için harekete geçti. Bakan Kocaoğlu ihale öncesi yaptığı açıklama ile gündeme damgasını vurdu. Kocaoğlu katıldığı bir etkinlikte; "Biz şu anda 35 bin konutluk kentsel dönüşüm üzerinde çalışıyoruz. Türkiye'de ilk defa yüzde 100 anlaşmayla kentsel dönüşümü biz yapıyoruz. Bunun çığ gibi ilerleyeceğine inanıyorum. İzmir, önümüzdeki 4-5 yıl içinde kentsel dönüşüm problemini çok hızlı adımlarla çözmeye başlayacaktır. Çark dönmeye başladı" şeklinde açıklama yaptı. Açıklamayı izleyen günlerde de Uzundere Kentsel Dönüşüm Projesinin ikinci etabı ihale edildi. Bi ihale de diğerleri gibi hüsranla sonuçlandı. İlan edilen tarihte hiçbir firma teklif vermeyince ihale yine iptal edildi. Yaşananlar siyasi çevrelerde 'Hani çark dönüyordu. Bu nasıl dönmek? İhale var ama katılım yok" şeklinde yorumlara neden oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.