Cuma 10.11.2017
Son Güncelleme: Cuma 10.11.2017

Karşıyaka tramvayı sevmedi

Büyükşehir’in eleştirilere rağmen milyonlarca lira harcayarak hayata geçirdiği Karşıyaka Tramvayı beklenen ilgiyi görmedi. Tramvay, hayal kırıklığı yarattı

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 390 milyon liraya ihale ettiği Karşıyaka ve Konak tramvayının 8.3 kilometre uzunluğundake Karşıyaka etabı geçtiğimiz 11 Nisan'da düzenlenen törenle işletmeye alındı. 1 Temmuz'da ücretli seferlere başlayan Karşıyaka Tramvayı, beklenen ilgiyi görmedi. İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı raylı sistem işletmeciliği yapan İzmir Metro A.Ş tarafından işletilen Karşıyaka Tramvayı, aradan geçen 3 aylık süreçte öngörülen günlük 87 bin yolcu sayısının çok çok altında kalarak fiyaskoya sonuçlandı. Büyükşehir'in yolcu sayısını artırmak amacıyla aldığı ek önlemlerden de sonuç alınamayınca tramvay işletmeciliği kelimenin tam anlamıyla hayal kırıklığına dönüştü.
DOLULUK % 30'UN ALTINDA
İzmir Metro A.Ş'nin sır gibi sakladığı aylık yolcu rakamlarına Sabah Egeli ulaştı. Egeli'nin ulaştığı rakamlara göre Karşıyaka Tramvayına Ağustos ayında 403 bin kişi bindi. Eylül ayında okulların açılması ile bu rakam 572 bine kadar çıksa da yine de öngörülen yolcu sayılarının çok çok altında kalındı. Sabah saat 06.00'da başlayan ve gece 24.00'a kadar 10'ar dakika aralıklarla gidiş geliş 228 sefer yapan Karşıyaka Tramvayında sefer başına Ağustos ayında 57, Eylül ayında ise 83 yolcu düştü. Toplam uzunluğu 8.3 kilometreyi bulan hatta çalışan vagonların her birinin 285 yolcu taşıma kapasitesine sahip olduğu dikkate alındığında sefer başına doluluk oranı ortalama yüzde 30'ları bile bulmadı. Binen yolcuların bir bölümünün 90 dakika sisteminden yararlanarak ücretsiz yolculuk yaptığı dikkate alındığında ortaya çıkan zararın boyutları daha da büyüdü. Vatandaşları Karşıyaka Tramvayı'na yönlendirmek için tramvayla paralel giden bazı otobüs hatlarını ve Karşıyaka-Mavişehir arasında 60 yıldır hizmet veren taksi dolmuş hattını UKOME kararıyla iptal eden Büyükşehir'in uygulamaları tepki çekti. Sabah Egeli'nin yaptığı araştırma, vatandaşların tramvay yerine otobüsü tercih etmelerindeki en büyük etkenin tramvayın yavaş gitmesi ve izlediği güzergah olduğunu ortaya koydu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.