Cumartesi 18.11.2017

İstemezükçüler yine iş başında

Hükümetin Körfez Geçiş Projesi’ne dava açan Doğa Derneği, bu kez de ‘Tüp Geçişi istiyorum’ diyen Kocaoğlu’nu hedef aldı. Bu tutum ‘İstemezükçüler CHP’lileri bile solladı’ yorumuna neden oldu

Başbakan Binali Yıldırım'ın, İzmir'den milletvekili adayı olduğu 2011 seçimi öncesi kentte yapmayı vadettiği 35 proje arasında yer alan ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından yürütülen İzmir Körfez Geçişi Projesi, istemezükçülerin hedefi haline geldi. Üçkuyular ile Çiğli arasını 6 dakikaya indiren İzmir Körfez Geçiş Projesi'nin yapımına olanak tanıyan ÇED olumlu raporunun iptali istemiyle geçtiğimiz aylarda İdare Mahkemesi'ne EGEÇEP, TMMOB ve projeye karşı olan 85 kişiyle birlikte dava açan Doğa Derneği, bu sefer de İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun belediye meclis toplantısında yaptığı "Ben tüp geçişi istiyorum. Duymayan bir daha duysun. Ben tüp geçişin tartışmasız yapılmasını istiyorum" şeklindeki açıklamalarına tepki gösterdi. Kocaoğlu'na hedef alan Doğa Derneği, yaptığı basın açıklamasında, "Dünyanın tüm şehirlerinde köprü yapabilirsiniz. Ancak flamingolar ile iç içe yaşama şansına yeryüzünde İzmir'den başka hiçbir şehirde sahip değilsiniz. Başkan Kocaoğlu ve iktidarın hemen hemen hiçbir konuda bir araya gelemezken, İzmir'in koruma alanlarını, kuşlarını yok etmek ve şehri batıya doğru büyütmek için buluşmuş olması son derece düşündürücü" ifadelerini kullandı. Doğa Derneği'nin bu açıklaması 'İstemezükçüler yine devrede' şeklinde yorumlandı.
"ZAMAN KAYBEDİYORUZ"
Öte yandan Doğa Derneği'nin açıklamalarına İnciraltı 2. Nesil Platformu'ndan tepki geldi. Platform Başkanı Tayfun Karabulut; derneğin açıklamaları ile İzmir'in yine geleneksel bir fotoğrafını gördüklerini söyledi. Bu seferki fotoğrafın diğerlerinden biraz farklı olduğuna dikkat çeken Karabulut; "Sayın Kocaoğlu, projeye ideolojik bakmayıp, şehrin faydasına bakarak konuşmuştur. Artık yapmak isteyenleri değil, destekleyenleri hedef alıyorlar. İzmir'de ne yazık ki sistematik olarak bu çıkışları hep yaşamaktayız" dedi. İzmir Körfez Geçişi'nin tüm hassasiyetleri gözeterek yapılacağına inandıklarını belirten Karubulut; "Bunun ispatının Türkiye'nin en uzun köprüsü, İzmit Körfez Geçişi Osmangazi Köprüsü'nün bugünkü hali olduğunu düşünüyoruz. Yapım aşamasında projenin yanında flamingoların bulunduğu Hersek Lagü'nü vardı. Proje yapılırken flamingolara ve göç yollarına zarar vermemek için, iki bin metre yarıçapıyla yeniden tasarlanarak kavis verilmişti. Bu özelliğiyle de tabiata ve biyolojik çeşitliliğe verilen önemi gösteren önemli yapılar yerini aldığını görüyoruz" diye konuştu.
"UZLAŞMACI OLMAK LAZIM"
Bugün gelinen noktada hükümet ve Büyükşehir Belediye'nin ortaklaşa yürüttüğü çalışmaların bir takım çevrelere rahatsızlık verdiğini gördüklerini belirten Karabulut şöyle devam etti: "İzmir 70 yıl sonra tarihi bir fırsat yakalayarak İzmirli Başbakan'a kavuşmuştur. İzmir sevdalısı Başbakan Binali Yıldırım şehrin asırlık sorunları çözmek için ve geleceğine katkı sağlamak için, uzlaştırmacı yaklaşımları ile fırsattır. Oysa ki İzmir'in faydasına olacak bir konuda hükümetin ve İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin birlikte hareket etmesi takdir edilmelidir. İnciraltı'nın sağlık turizm odaklı planlanması ve İzmir Körfez Geçişi'nin tamamlanması İzmir'in ve İzmirli'nin lehinedir. Körfez Geçişi yapıldığında kuşların zarar görmeyeceğini birçok bilim insanı ve akademisyenler söyledi ama eğer yapılmazsa kuşlar değil, biz insanlar zarar göreceğiz."
5 YILDA TAMAMLANACAK
Bir yanda bu gelişmeler yaşanırken diğer yandan da CHP İzmir milletvekili Ali Yiğit, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın cevaplandırması için İzmir Körfez Geçişi ile ilgili TBMM'ye soru önergesi verdi. Yiğit önergesinde Bakan Arslan'dan projenin hangi modelle yapılacağı, ne kadara mal olacağı, projenin güzergahının belli olup olmadığı ve ne zaman hizmete sokulacağı yönünde sorular sordu. Soru önergesine Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan tarafından verilen yanıtta, ise İzmir Körfez Geçişinin etüt ve proje çalışmalarının tamamlandığı, otoyol raylı sistem ve özel yapılara ait kesin projelerin onaylandığı ancak kabul işlemlerinin devam ettiği belirtildi. Bakan Ahmet Arslan yazılı olarak cevaplandırdığı önergede şu bilgilere yer verdi; "Türkiye'nin 3. büyük metropolü, önemli bir fuar merkezi ve geniş hinterlanda sahip liman şehirlerinden olan İzmir'in siluetine olumlu katkılar sağlaması, marka değerini yükseltmesi ve kentin şehir içi trafiğine katkı sağlaması planlanan İzmir Körfez Geçişinin etüt ve proje çalışmaları tamamlanmış olup, otoyol raylı sistem ve özel yapılara ait kesin projeler onaylanmış olmakla birlikte kabul işlemleri ise devam etmektedir. İzmir Körfez Geçişinin tamamlanması ile İzmir kenti kuzey aksından gelen trafiğin kent içine girmeden İzmir kenti güney aksına ulaşması sağlanmış olacaktır. Karayolu ve raylı sistem olarak planlanan İzmir Körfez Geçişi, her iki yakada mevcut veya planlanan metro ve banliyö raylı sistemlerinin de aynı şekilde bağlantısını sağlayacaktır. Yapılacak raylı sistem ile İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin şehir içi raylı sisteme entegrasyonu sağlanacaktır. İzmir Körfez Geçişinin projesinin 'Yap-İşlet-Devret' modeli ile ihale edilmesine yönelik çalışmalar devam etmektedir. Yapım süresi 5 yıl olarak öngörülmektedir" dendi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.