Pazar 19.11.2017

Muhteşem üçlü

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celep: Kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incir ihracatından 926 milyon dolar kazandık

Türkiye üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu, milyarlarca insana yüzyıllardır doğal vitamin kaynağı olan; kuru meyve sektöründe muhteşem üçlü olarak tanımlanan çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incir ihracatından 2017 yılında 925 milyon 602 bin dolar döviz elde etti. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, Türkiye'nin geçen sezon çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir ve kuru kayısıda toplam 926 milyon dolarlık ihracat rakamına ulaştığını, artan üretimle ihracatın 1,5 milyar dolar seviyesine çıkabileceğini belirtti. Celep, yazılı açıklamasında, 2016/2017 sezonunda çekirdeksiz kuru üzümden 270 bin tonluk ihracat karşılığı 419 milyon dolar, kuru kayısıdan 86 bin tonla 274 milyon dolar döviz girdisi sağlandığını, kuru incirde ise 64 bin tona ulaşan ihracattan 233 milyon dolar gelir elde edildiğini ifade etti. Kuru meyve ihracatından elde edilen dövizin katma değerinin tamamına yakınının Türkiye'de kaldığına işaret eden Celep, şu değerlendirmelerde bulundu: Çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incirde önceki yıllarda 1 milyar doların üzerinde ihracat yapılan sezonlar yaşadık. Özellikle çekirdeksiz kuru üzüm ve kuru incirde son yıllarda üretim alanlarımız artıyor. Panik ortamına girmeden bu ürünleri pazarlayarak 1,5 milyar dolar ihracat hacmine ulaşabiliriz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.