Pazar 27.05.2018

Üreticiler dertli

Kemalpaşa’da ihracata yönelik yetiştirilen kirazın kilogram fiyatının iki günde 10 lira düşmesi üreticilerin tepkisine neden oldu

Türkiye'de erkenci kiraz üretiminin merkezi olarak gösterilen İzmir'in Kemalpaşa ilçesinde ihracata yönelik yetiştirilen "Ziraat 0900" cinsi kirazın kilogram fiyatının iki günde yaklaşık 10 lira düşmesi üreticinin tepkisine neden oldu.Yıllık ortalama 60 bin ton kirazın üretildiği Kemalpaşa'da hasat sezonu nisan ortasında açıldı. Parlak kırmızı rengi, iri tane yapısı, aroması ve uzun raf ömrü gibi özellikleri nedeniyle ihracat pazarında tercih edilen Ziraat 0900 cinsi ise 5 Mayıs'ta tezgahlardaki yerini almaya başladı. Erkenci ürün, pazarda 20 liradan alıcı buldu ve fiyatı son bir haftaya kadar 15-18 lira civarında seyretti. Ancak son iki günde kirazın fiyatının 8-10 liraya düşmesi üreticinin tepkisine yolaçtı.
FARKLI İDDİALAR VAR
Tüccarlar, fiyat düşüşünü, yurt içinde diğer bölgelerde de kiraz hasadının başlamasıyla pazara arz edilen meyve miktarındaki artışa ve Türkiye'nin rakibi konumundaki İspanya ve İtalya'da da üretimin başlamasına bağlarken, bazı üreticiler tüccarların aralarında anlaşıp fiyatlarını düşürdüğünü iddia ediyor. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçı Birlikleri Başkan Yardımcısı Cengiz Balık, kirazda fiyatın serbest piyasa koşullarında oluştuğunu, rekoltenin, diğer meyvelerdeki üretimin, iç piyasadaki tüketimin ve rakip ülkelerdeki üretimin bu fiyatı belirleyen ana unsurlar olduğunu söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.