Pazar 26.08.2018
Son Güncelleme: Cumartesi 25.08.2018

Bayram bereketi

Egeli turizmciler, 9 günlük Kurban Bayramı tatilinde çifte bayram yaşadı. Tesisler yüzde yüz doldu. Çeşme 1.5 milyon, Pamukkale ise 2 milyon 200 bin yerli ziyaretçiyi ağırladı

günlük Kurban Bayramı tatili, Egeli turizmciye çifte bayram yaşattı. Ziyaretçi rekoru kıran turistik tesisler yüzde yüz doldu, kalacak yer bulamayan sahillerde konakladı. Plajlarda iğne atacak yer kalmadı. Otellerin yüzde yüz doluluğa ulaştığı bayram tatili süresinde beklenenin üzerine çıktıklarını belirten turizmciler, bölgedeki nüfusların 20-25 katını gördüklerini ifade etti. Çeşme Turistik Otelciler Birliği Başkanı Yakup Demir, "Çeşme'nin nüfusu bu bayram 1.5 milyona ulaştı. Nüfusumuzun 25 katı diyorduk, 30 katını yakaladık. Hedeflediğimiz rakamın üzerine çıktık. Sıcaklığın 40 derecelere yaklaştığı turizm merkezinde tatilciler, otel ve pansiyon rezervasyonlarının günler öncesi dolması nedeniyle yer bulmakta zorlandı. Çeşmeli turizmci unutamayacağı bir bayram tatili yaşadı. Güzel havanın da etkisiyle Çeşme ve Alaçatı sokakları şenlendi. İlçede eylül ayında daha ekonomik fiyatlarla tatil fırsatları sunuyoruz. Yoğunluk eylül sonuna kadar devam edecek diye düşünüyoruz" dedi.

PAMUKKALE'DE REKOR
Travertenleriyle dünyaca ünlü UNESCO Dünya Mirası listesinde bulunan Pamukkale'deki oteller, Kurban Bayramı tatili nedeniyle yüzde 100 doluluk oranına ulaşırken, Pamukkale ören yeri ise tarihinde ziyaretçi rekoru kırdı. Ören yeri için günlük 15 binin üzerinde ziyaretçi ağırladıklarını belirten Denizli Turistik Otelciler Derneği Başkanı Gazi Murat Şen, "Kendi rekorumuzu kırdık. Güzel bir bayramı geride bırakıyoruz. Turizmcimizin yüzü güldü. Bundan sonra da aynı doluluğun devam edeceğini düşünüyoruz. Pamukkale turizmi sahil turizmiyle bir değil. Burada 12 ay süren bir turizm söz konusu ve aralık ayına kadar yoğun yerli yabancı ziyaretçi ağırlayacağımızı düşünüyoruz. Bayramında etkisiyle birlikte 2 milyon 200 bin civarında ziyaretçi ile yılsonuna ulaşacağız. Bu da Pamukkale olarak tüm yıllar arasında en çok ziyaretçi alan yıl olacak" dedi.

ESNAF DA MUTLU
Kuzey Ege Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Yahya Yavuz, "Kuzey Ege inanılmaz bir yerli turist akınına uğradı. Otellerimiz yüzde yüz doldu. Bu bayramın kalabalık olacağını bekliyorduk ama bu kadar izdiham halinde bir yoğunluğun yaşanacağını biz de tahmin etmiyorduk. Ama ekonomik anlamda çok güzel oldu. Ayvalık ve Sarımsaklı başta olmak üzere bütün esnaf ve turizmciler bu yoğunluktan son derece memnun" diye konuştu.

KAZASIZ ATLATTIK
9 günlük bayram tatilinde sadece Marmaris ve çevresinde neredeyse 2 milyon kişiyi ağırladıklarını
belirten Güney Ege Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı (GETOK) Başkanı Bülent Bülbüloğlu, "Marmaris başta olmak üzere güney sahillerinde doluluklarımız yüzde 100 seviyesinde geçti. Kazasız belasız kimseyi üzmeden müşteri memnuniyeti en yüksek seviyelerde tamamlanmış oldu. Biz de konaklama sektörünün temsilcileri olarak Allah bereket versin diyoruz" diye konuştu

. KUŞADASI DOLDU
Kuşadası Otelciler ve Yatırımcılar Derneği Başkanı Tacettin Özden, "9 günlük bayram tatili Kuşadası'nda da dolu dolu geçti. Otellerimizde yer kalmadı hatta bütün uyarılara rağmen rezervasyonsuz gelenler sokaklara çadır açmak zorunda kaldı. Toplam 1 milyon ziyaretçi rakamlarını bulduk. Ama tatil devam ediyor. Eylül ve ekim ayında turizm Kuşadası'nda devam ediyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.